דוד הייבלום ודניס הייבלום (במקור סאז בריסטה) מקיבוץ כיסופים היו בממ"ד שלושה ימים רצופים, מנותקים מחשמל ומאינטרנט, כשמחבלי שחמאס תקפו את היישוב הסמוך לגבול הרצועה.
דוד (39) הוא יהודי ישראלי ודניס (27) היא במקור מפנמה ואינה יהודייה. הוא עובד בתחום המסחר במפעל בדרום והיא עבדה כמטפלת בילדי הקיבוץ. הם הכירו בשנת 2019 במהלך טיול של דוד בפנמה והתאהבו מיד. זמן קצר לאחר מכן דניס הגיעה לארץ בעקבותיו, והשניים נישאו בנישואים אזרחיים.
2 צפייה בגלריה
דניס ודוד הייבלום
דניס ודוד הייבלום
דניס ודוד הייבלום. "הטראומה הקשה שנקלעתי אליה חיברה אותי לישראל ולעם היהודי"
ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס ניסו להיכנס לממ"ד שבו הם שהו, אבל באורח נס הם לא הצליחו לחדור פנימה. רק אחרי שלושה ימים של מתח וחרדה, מנותקים מחשמל ומאינטרנט, הם שמעו קולות בעברית, הציצו מאחד החרכים בחלון וראו חיילים סורקים את הקיבוץ. הם פונו למלון בים המלח ורק לאחרונה חזרו לקיבוץ כיסופים.
כעת, בעקבות החוויה הטראומטית, דניס החליטה שהיא רוצה להיות חלק מהעם היהודי והחלה בתהליך גיור מלא. מי שמסייע לה בתהליך הגיור הוא ארגון שבי ישראל, שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם הרבנות הראשית ועם מוסדות ברחבי העולם. הארגון מפעיל שתי תוכניות גיור בירושלים: מכון מרים – תוכנית בשפה הספרדית, הפורטוגזית והאיטלקית, ומכון מילטון – קורס הכנה לגיור בשפה האנגלית בחסות מערך הגיור ובשיתוף מועצת הרבנים באמריקה.
2 צפייה בגלריה
דניס ודוד הייבלום בהודעה שפרסמו בני משפחתם ב-7/10
דניס ודוד הייבלום בהודעה שפרסמו בני משפחתם ב-7/10
שרדו שלושה ימים בממ"ד. דניס ודוד הייבלום בהודעה שפרסמו בני משפחתם ב-7/10
"הטראומה הקשה שנקלעתי אליה חיברה אותי באופן מאוד חזק לישראל ולעם היהודי. אני מרגישה כעת שאני חלק מכם ואני רוצה להיות יהודייה על פי ההלכה", הסבירה דניס. לדבריה, למשפחה שלה בפנמה היה קשה בתחילה לקבל ולהבין את ההחלטה שלה, אבל עם הזמן דעתם השתנתה. "היום ההורים שלי שמחים עם ההחלטה שלי, אבל הם ביקשו ממני שגם כיהודייה לא אשכח מאיפה באתי וכמה המשפחה שלי אוהבת אותי", היא אמרה.
מיכאל פרוינד, יו"ר ארגון שבי ישראל, אמר: "התרגשנו מאוד מהסיפור של דניס ומהחלטתה הכנה להצטרף לעם היהודי ולהתגייר כהלכה, במיוחד בימים קשים אלה למדינת ישראל ולעם היהודי. זה מחמם את הלב ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור לה במסעה הרוחני אל חיקו של עם ישראל".