כמה עשרות חרדים קיצונים פשטו מוקדם יותר היום (ה') על מתחם קבר רשב"י במירון, וניסו להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה שתחול בעוד כשלושה שבועות. המשטרה עצרה ארבעה מהם, והודיעה כי תבצע מעצרים נוספים. מדובר בקבוצה של קיצונים, המתנגדים להתערבות המדינה בהילולה במירון מטעמים אנטי-ציוניים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אף שמדובר בשוליים, בקרב מארגני ההילולה קיים חשש כי הם ינסו לשבש גם את האירוע עצמו, ובמודיעין המשטרתי נערכים למנוע את הדבר. במטה ההסברה מדגישים כי לשמחתם, הציבור החרדי ברובו המוחלט מבין את חשיבות השינויים, ומגלה אחריות ושיתוף פעולה עם הרשויות.
2 צפייה בגלריה
המתפרעים קראו קריאות גנאי
המתפרעים קראו קריאות גנאי
המתפרעים קראו קריאות גנאי
(צילום מסך)
במשטרה אמרו כי למקום הוזנקו כוחות רבים, לאחר שעשרות הצעירים פתחו ב"התפרעויות אלימות", לדבריהם, "שכללו ניסיון להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה, תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום. הצעירים הקיצונים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, יידו חפצים לעבר השוטרים וסירבו לעזוב את המקום".
עוד הוסיפו במשטרה, כי היא "רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק, שבחרו באופן בוטה ומשולח כל רסן להפר את הסדר במקום, לסכן את ביטחונם של המתפללים, להרוס תשתיות שהוקמו לטובת קיום ההילולה – ולתקוף את השוטרים הפועלים לשמור על שלום הציבור וביטחונו". לפי הודעת המשטרה, היא "תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום, ותנקוט יד קשה נגד אותם פורעי החוק".

"הוראות שנכתבו בדם"

השבוע הציג ממונה ההילולה, צבי טסלר, את המתווה לקיומה, שעיקריו תכנון מוקפד מראש של מספר השוהים על הר מירון בכל רגע נתון, לשם שליטה על העומס סביב קבר רשב"י. שטח המתאר שונה כליל, את הטריבונות מחליף משטח התכנסות גדול – ובהתאם אופייה של ההילולה, שתכלול הדלקה אחת בלבד (של האדמו"ר מבויאן, מי שאוחז ב"חזקה" על ההדלקה הראשונה בהר), טקס זיכרון בסיומו של החג, ללא חלוקת מזון ומאהלים – ועם הגבלת שהייה במקום, שתדרוש מכל משתתף לרכוש כרטיס כניסה מבעוד מועד, מותאם-שעה.
2 צפייה בגלריה
חרדים קיצוניים התפרעו במתחם קבר רשב"י במירון
חרדים קיצוניים התפרעו במתחם קבר רשב"י במירון
חרדים קיצוניים התפרעו במתחם קבר רשב"י במירון
(צילום מסך)
בתוך כך נפגשו נציגי פורום משפחות אסון מירון עם הפרויקטור צבי טסלר והמפיק דודי עזריאלי, לקראת הפקת הענק שתתקיים במקום האסון לזכר 45 ההרוגים. באירוע שיתקיים בשעה 18:30 בל"ג בעומר עצמו, צפויות להשתתף כל משפחות ההרוגים, ובפורום הודגש כי "אף אלו הגרות בחו"ל" – ועל החלק האמנותי יופקדו אמנים בולטים במגזר, ובהם החזן איצ'ה מאיר הלפגוט, מוטי שטיינמץ וחיים ישראל.
מנדי צדיק, בנו של הרב אריאל צדיק שנספה לפני כשנה, סיפר כי עבר בשנה האחרונה "תקופה לא פשוטה", כדבריו, והודה לפרויקטור. הוא קרא לציבור "להישמע להנחיות, כי מי כמונו יודעים שהוראות אלו נכתבו בדם".