הליגה נגד השמצה משיקה היום (ג') קורס מקוון ומקיף בנושא אנטישמיות, המיועד לתלמידי חטיבות ביניים ותיכונים בארצות הברית. מטרתו של הקורס, Awareness to Action: Challenging Antisemitism, לחשוף את התלמידים למורכבותה של תופעת האנטישמיות ולהעצים את הדור הבא בבואם להיאבק בדעות קדומות באשר הן.
הקורס הדיגיטלי זמין ללא תשלום לבתי ספר וכולל ארבע יחידות למידה בנות כחצי שעה או פחות. היחידות כוללות את הכרת הזהות היהודית, זיהוי מופעים אנטישמיים, מתן מענה לאנטישמיות וקידום צדק.
1 צפייה בגלריה
צעדה של נאצים ניאו-נאצים ברחובות העיר מדיסון וויסקונסין ארה"ב אנטישמיות
צעדה של נאצים ניאו-נאצים ברחובות העיר מדיסון וויסקונסין ארה"ב אנטישמיות
צעדה של ניאו-נאצים ברחובות העיר מדיסון בוויסקונסין
(צילום: רשת X)
"עכשיו יותר מתמיד, התלמידים שלנו צריכים להיות מצוידים בכלים כדי להכיר ולהיאבק באנטישמיות, כשהם מתמודדים איתה באינטרנט, בבתי הספר ובקהילות שלהם", אמרה קלרה הס, סגנית נשיא לענייני חינוך של הליגה נגד השמצה.
הקורס החדש מושק בתקופה שבה מספר התקריות האנטישמיות הגיע לשיא היסטורי בארצות הברית, כולל בקמפוסים ובבתי הספר. בין 7 באוקטובר 2023 ל-20 בפברואר 2024, הליגה נגד השמצה תיעדה סך של 5,590 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, עלייה של 331 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
בבתי ספר לא יהודיים, הליגה נגד השמצה ניטרה 450 תקריות אנטישמיות, עלייה של 107 אחוזים לעומת 217 תקריות באותה תקופה המקבילה אשתקד.
"למחנכים יש תפקיד חשוב בעיצוב נקודות המבט של תלמידיהם", הוסיפה הס. "הקורס החדש שלנו מעניק למורים את הכלים במטרה להפריך מיתוסים וסטריאוטיפים ולטפח הבנה עמוקה יותר של אנטישמיות ודעות קדומות בכיתה ומחוצה לה".
בליגה נגד השמצה הדגישו כי המשתתפים בחוויית הלמידה הדיגיטלית האינטראקטיבית נחשפים לעדויותיהם של תלמידים יהודים, מה שמספק נקודת מבט אותנטית. הקורס כולל סיפורים, תמונות, סרטונים, שאלות המשקפות מצבים ותרחישים ועוד. נוסף על כך, הקורס מספק מדריך מיוחד למחנכים, המהווה תמיכה בחוויית הלמידה, כמו גם לפעילויות למידה והרחבה.
למידע נוסף על אודות הקורס המקוון – www.adl.org/AwarenessToAction