בשיתוף עמותת סולמות
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ). צפו בפרק ה-29 - פרשת אחרי-מות בראש הכתבה.
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.

פרשת אחרי-מות

לאחר פטירתו של בן זוג, קשה להמשיך הלאה. סבתא שמחה מתמודדת עם פטירתו של סבא יהודה, ו-7 שנים אחרי היא עדיין לא מוכנה להפגש עם בני זוג אחרים. המשפחה מנסה לעזור לה בהתמודדות - דנה עוזרת לה לחפש בני זוג מעניינים באפליקציות שידוכים, וגלי מנסה לשכנע אותה שזה בסדר להמשיך הלאה.
1 צפייה בגלריה
דנה עוזרת לסבתא שמחה לחפש בני זוג מעניינים באפליקציות שידוכים
דנה עוזרת לסבתא שמחה לחפש בני זוג מעניינים באפליקציות שידוכים
דנה עוזרת לסבתא שמחה לחפש בני זוג מעניינים באפליקציות שידוכים
(צילום: בנימין חירם ואלי זינגר)

גלי מביאה לעזרתה קטע מפרשת השבוע, העוסק במחילה ביום הכיפורים. המחילה מאפשרת לאדם להשאיר מאחריו את אירועי העבר, ולהתקדם הלאה, אל העתיד, ללא תחושות אשמה וייסורי מצפון. גלי עוזרת לסבתא שמחה להשאיר מאחור את רגשות האשמה שהיו לה בעקבות פטירתו של סבא יהודה, ולהתקדם הלאה, לחיפוש זוגיות חדשה.
ממש לא לדתיים בלבד
החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.

קרדיטים:

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג
בשיתוף עמותת סולמות