הסערה בקנדה: יום אחרי שיו"ר הפרלמנט בקנדה התפטר, לאחר שאירחו והריעו לאוקראיני שלחם יחד עם הנאצים, הקהילה היהודית במדינה דורשת המשך טיפול בפרשה. מאיר ויינשטיין, מנכ"ל הארגון "ישראל עכשיו" שפועל בקנדה לקידום ערכים יהודיים וצדק עם קורבנות השואה, אומר ל-ynet Live כי ההתפטרות של יו"ר הפרלמנט היא צעד חשוב אבל לא מספיק: "יש עוד הרבה מאוד מה לעשות, זה היה אירוע מזעזע".

מה הצעדים הבאים שהיית רוצה לראות? "אנחנו שלחנו מכתבים לראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בדרישה שהוא יבטל את אזרחותו של האוקראיני ויגרש אותו. הוא בא למדינה הזו באופן לא חוקי, הוא שיקר, ולמעשה יש וידאו שהתפרסם של אדם ששירת באותה יחידה מתרברב על זה שהוא רצח יהודים. הוא אומר שהשנים שבין 1945-1940 היו השנים הכי שמחות בחייו, אז הוא לא מחביא שום דבר, הוא לא מנסה להלבין את מה שהוא עשה באוקראינה, ומה שהם עשו זה לרצוח יהודים".
האם קיבלת איזושהי תגובה רשמית מראש הממשלה טרודו? "לא קיבלתי שום דבר עדיין, ואני מקווה שהוא יקרא את הדברים ויענה. יש לי הרבה ניסיון במאבק נגד הנאצים, וגם הייתי חלק מצוותים של ציידי נאצים במהלך השנים ושותף לחשיפת נאצים בקנדה כבר בשנות ה-80. זאת לא תופעה חדשה".
1 צפייה בגלריה
יו"ר הפרלמנט ב קנדה אנטוני רוטה
יו"ר הפרלמנט ב קנדה אנטוני רוטה
יו"ר הפרלמנט בקנדה אנטוני רוטה שהתפטר, והאירוע לכבוד ירוסלב הונקה האוקראיני שלחם ביחידה של הוואפן אס-אס
(צילום: REUTERS / Blair Gable, צילום: CBC)
לדבריו, "באזור שבו גר האוקראיני המדובר, North Bay, היו הרבה מקרים של אנטישמיות בבתי ספר, עם ילדים. היו בתי ספר קתוליים שהתגלה בהם לפני שנה שהילדים במגרש הכדורגל היו חוגגים עם מועל יד, ומצטטים 'הייל היטלר'. הנאצים עדיין מאמינים באידאולוגיה הזו והם מלמדים אותה למי שרוצה. מאחר שזה עדיין כאן, אני חושב שההתפטרות לא מספיקה וצריך לעשות עוד צעדים".