1 צפייה בגלריה
מתן כהנא עונה לטענות הרבנות הראשית
מתן כהנא עונה לטענות הרבנות הראשית
(צילום: קובי קואנקס, יעקב כהן)
נמשכת הסערה סביב ניצני המרד ברבנות הראשית: תנועת "דרכנו" קוראת לשר לשירותי דת, מתן כהנא, לשלול את שכר עובדי המדינה, ובכללם הרבנים הראשיים לישראל שהכריזו על סירובם ליישם את הרפורמה שאישרה הממשלה להפרטת הכשרות הממלכתית - אף אם יהיו מחויבים לכך בחוק.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בעקבות החלטת מועצת הרבנות בעניין, טען מנכ"ל דרכנו, יאיא פינק: "לא ייתכן שנושאי תפקידים המקבלים שכר מהמדינה לא יצייתו לחוקי המדינה. מכאן הדרך לאנרכיה קצרה". הוא הוסיף: "כיהודי אורתודוכס אני חוזר ואומר, היהדות שאני מכיר היא יהדות מקרבת, מתונה ומכילה, ולא כזו הנשלטת על ידי קומץ עסקנים".
קראו עוד בערוץ היהדות:
בתוך כך, השר לשירותי דת, מתן כהנא, הממונה על הרבנות, התייחס לראשונה להודעת המועצה, ובראשם הרבנים יצחק יוסף ודוד לאו, והבהיר כי למרות כאבו על המתקפות נגדו - הוא נחוש להשלים את הרפורמה ולקדם מהלכים דומים נוספים.

"נמצא בממשלה לשמור על הזהות היהודית"

בכנס המועצות הדתיות שנערך אמש (ד') אמר השר: "לצערי, בימים האחרונים אני מותקף לא מעט, גם על ידי מועצת הרבנות וגם על ידי הרבנים הראשיים. זה כואב לי כי אני מעריך ומכבד אותם, כואב לי במיוחד לשמוע את הדברים שאומרים". עם זאת, הוסיף: "לא באתי לחמם את הכיסא, אני מתכוון לטפל במקומות שיש בהם בעיות".

"במשך 28 שנים בצבא, המחירים שאני שילמתי כדי לשמור כשרות היו כבדים מאוד", סיפר כהנא. "לאורך כל השנים האלו פעלתי בנחישות כדי לתקן פגמים בכשרות בצבא ולגרום לזה שהמטבחים בטייסות יהיו יותר כשרים.
"זו המשימה שלי גם פה. אני נמצא בממשלה כדי לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. עבורי זו משימה קדושה. כל מי שנמצא כאן יודע שהמצב כשרות במדינה היא בכי רע. את זה אני בא לשפר. שאנשים יאכלו כשר - זה הדבר היחיד שמעניין אותי".
על היחס של מועצת הרבנות הראשית כלפיו, אמר השר לשירותי דת: "לצערי יש כאלה שבחרו לא לדבר איתי ואני בסדר עם זה, אבל מי שנמצא בקשר איתי משפיע" (כגון הרב הראשי דוד לאו, המקיים איתו הידברות – ק"נ). לדבריו, "רבנים שנמצאים בדיאלוג איתי השפיעו ושינו דברים בתוכנית הכשרות. אם יש לכם מה להגיד, תגידו".