בשיתוף נפש בנפש
(עושים כבוד לעולים ששינו את פני החברה בישראל: צפו)
זו השנה השמינית בה מעניק ארגון נפש בנפש את פרס בוני ציון ע"ש סילבן אדמס לעולים ממדינות דוברות אנגלית אשר השפיעו בצורה משמעותית על מדינת ישראל ב-7 קטגוריות שונות. השבוע (ב') התקיים האירוע לראשונה בבית הנשיא בירושלים, והשנה הוענק לראשונה גם אות הוקרה ייחודי לאישיות ציבורית ישראלית אשר פועלת רבות לטובת העלייה והקליטה של עולים חדשים במדינת ישראל. בין זוכי הפרס לאורך השנים: טל ברודי, קלמן סמואלס, פרופ׳ אליס שלוי, דייויד בלאט, הרולד ״סמוקי״ סיימון, אסטל פרידמן ועוד.
האירוע הועבר ב-ynet בשידור חי. צפו בטקס בראש הכתבה.
2 צפייה בגלריה
זוכי פרס בוני ציון 2021
זוכי פרס בוני ציון 2021
זוכי פרס בוני ציון 2021 עם נשיא המדינה הרצוג.
( צילום: אלי דסה)
את הטקס הנחתה ליטל שמש בנוכחות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו, מיכל הרצוג, הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש, טוני גלברט, מייסד ויו״ר נפש בנפש וסילבן אדמס, שותף הארגון ונותן חסות הפרס.
"כעולים ומשפחות של עולים כולנו חשים קשר עמוק עם אחיותינו ואחינו שבתפוצות, קשר שעלינו לעמול ולהדק", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג. "עלייה אין פירושה שכחת העבר, היא איננה מחיקת הזהות שכבר עיצבה אותנו אלא הוספת קומה בבית הלאומי. הגדילו לעשות כל אחד מן הזוכים שלנו והוסיפו לבנות כאן, עוד ועוד. המשותף לכולם הוא הרצון הבלתי פוסק לנתינה, האחריות לזולת, והמסירות לארץ וליושביה".
2 צפייה בגלריה
זוכי פרס בוני ציון 2021
זוכי פרס בוני ציון 2021
זוכי פרס בוני ציון 2021
להלן שמות הזוכים בקטגוריות השונות לשנת 2021: חינוך - פרופ׳ דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב; מדע ורפואה - ד"ר יונתן ריק, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי ברזילי; תרבות, אמנות ספורט - ג׳וזי כץ, זמרת ושחקנית; פעילות התנדבותית - דוד מרקו, מנכ״ל בכיר של אלווין ישראל; גלובל אימפקט - מיכה אודנהיימר, מייסד ומנהל של ״תבל בצדק"; מנהיגות צעירה - מיכל ברמן, בעלים של תל אביב סטודיו לאומנות; מפעל חיים - הרב ד״ר דניאל טרופר, מייסד ארגון גשר. כמו כן יוענק בטקס אות הוקרה מיוחד למשה ליאון, ראש עיריית ירושלים.
סילבן אדמס, תורם פרס בוני ציון אמר בבית הנשיא: ״אני גאה מאוד בזוכי פרס בוני ציון של נפש בנפש . אתם מהווים את הדוגמה הטובה ביותר של אזרחי מופת שתורמים תרומה משמעותית למדינת ישראל. אלו הם ימים מרגשים במיוחד, אבי נלחם במלחמת העצמאות והיום אני כאן, עומד בבית הנשיא וכל כך גאה לסגור מעגל בתור אזרח של מדינת ישראל".
"אנו נמצאים בתקופה שמזכירה לכולנו כי מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי. היא קמה ומתקיימת בזכות עולים שעזבו את מולדתם, ביתם ומשפחתם ונטעו שורשים כאן, בארץ", אמר טוני גלברט, מייסד ויו"ר נפש בנפש.
"זוהי השנה השמינית בה אנו מעניקים את הפרס, וכמדי שנה, אנו נפעמים מדמויות מעוררות השראה שלא רק באו לחיות במדינה, אלא באו לעצב ולבנות את עתידה. לפועלם ולהשפעתם, יש תפקיד מרכזי בהצעדת ישראל קדימה, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית".
בשיתוף נפש בנפש
פורסם לראשונה: 15:00, 02.05.22