עבור סדרה שמתרחשת בעיקר בניו יורק ומתמקדת בעולם התקשורת והפיננסים, הייתם מצפים שההקשר היהודי ב"יורשים" יהיה בולט יותר. גיבורי הסדרה, משפחת רוי, ובראשה האב המייסד לוגאן, הם ממוצא סקוטי, ולאורך העונות הם לא מביעים הרבה אמירות או קשרים כלפי היהדות או בכלל כלפי דמויות יהודיות, מלבד בפרק אחד מיתולוגי שבו נחשפו כנראה הדעות האנטישמיות של לוגאן עצמו.
בפרק 4 בעונה השלישית, טסים לוגאן ובנו קנדל לפגישה באי בודד עם משקיע יהודי בשם ג'וש ארונסון (בגילומו של השחקן היהודי זוכה האוסקר אדריאן ברודי), במטרה לשכנע אותו לתמוך בהם במהלך עסקי משמעותי. הפגישה כולה אפופה, כמו מרבית הסדרה, בשיחות רבות עם סאבטקסט ומהלכי כוח מוסווים. כבר בכניסה לבית של ארונסון נצפית מזוזה ענקית שממוקמת בדיוק מעל ראשו של קנדל, וממחישה אולי את יחסי הכוחות במפגש.
3 צפייה בגלריה
אדריאן ברודי בסדרה "יורשים". שיחק משקיע יהודי
אדריאן ברודי בסדרה "יורשים". שיחק משקיע יהודי
אדריאן ברודי בסדרה "יורשים". שיחק משקיע יהודי
(צילום: באדיבות HBO)
בהמשך הפרק, כאשר ארונסון לא נענה ללחץ לתמוך במהלך, לוגאן מתחיל להתרגז ומעיר מספר הערות בעלות גוון אנטישמי לגבי היהודים והזהב שלהם או לגבי הבייגל הניו-יורקי המזוהה עם הקהילה. קנדל לבסוף מגיב ואומר ללוגאן במפורש: "!He f–king hates you too. Your antisemitic f–king bagel and gold bullshit".
בהמשך אותה עונה מקבלים רמז נוסף לגבי העמדות של לוגאן. אחד הבנים, קונור רוי, מזהיר כי אם לא יקבל תפקיד בכיר בחברה הוא יחשוף את הדעות החשוכות של אביו: "What was it they used to say around here? No Blacks, no Jews, no women above the fourth floor".

"כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני – רק מסובך יותר וחשוב יותר"

מותו של לוגאן הכה בתדהמה את הצופים, והיה הטריגר הגדול של העונה האחרונה. כדי שהתסריט על מותו לא ידלוף ביצעו הכותבים מספר מהלכים, אשר אחד מהם היה מציאת שם קוד כדי להסוות את המוות. שם הקוד שנבחר היה "לארי דיוויד" – שמו של השחקן והתסריטאי היהודי שאחראי בין היתר לסדרה בכיכובו "תרגיע" וכמובן שותף לכתיבה של "סיינפלד".
אזכורים נוספים ליהדות ולישראל אפשר למצוא בעונה האחרונה, בין השאר בדמות בדיחה צינית של אחד הבנים, רומן רוי, לגבי השאלה מי שרף קלפיות במהלך הבחירות לנשיאות, אשר לגביה הוא עונה: "השחורים והיהודים כמובן". רומן עצמו מיד מסייג את האמירה וטוען שזו בדיחה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "יורשים"
מתוך "יורשים"
"יורשים". משפחה מסובכת יותר מהסכסוך הישראלי-פלסטיני
(צילום: HBO)
בהקשר אחר, אחת הדמויות, טום ואמבסגנס, מנסה להסביר לבן טיפוחיו גרג את מסכת הקשרים והאינטרסים במשפחה באמירה שמהווה אתנחתא קומית: "This is a chessboard and every move is crucial, Like Israel and Palestine, Greg, but harder and much more important".

היהודים של הקאסט

בקאסט הקבוע של הסדרה אפשר למצוא שחקן יהודי אחד, פיטר פרידמן, שמגלם את פרנק ורנון, אחד מהמנהלים הוותיקים של תאגיד וויסטר-רויקו. לאורך הסדרה הוא מגלם דמות משנית, אך כזו שנוכחת בכל הצמתים של התאגיד, ולמרות התהפוכות הוא נשאר אחד האנשים הקרובים ללוגאן רוי. פרידמן הוא שחקן ותיק, עם רזומה ארוך בתיאטרון ובטלוויזיה, והוא אף זכה בעבר בפרס הטוני. גם עבור תפקידו כפרנק הוא זכה בפרס מטעם איגוד השחקנים.
3 צפייה בגלריה
פיטר פרידמן וג'רמי סטרונג. נשאר קרוב למשפחה
פיטר פרידמן וג'רמי סטרונג. נשאר קרוב למשפחה
פיטר פרידמן וג'רמי סטרונג. נשאר קרוב למשפחה
(צילום: באדיבות HBO)
שחקן משנה אחר, שגם הוא יהודי, הוא נייט סופרלי, היועץ הפוליטי של המועמד לנשיאות מטעם הדמוקרטים. את סופרלי, שגם ניהל רומן עם אחת מבנות המשפחה, שיב רוי, מגלם השחקן אשלי צוקרמן שאביו הוא ישראלי לשעבר.
ניקולס בראון, שמשחק את האחיין גרג הירש, הוא ממוצא יהודי (אביו יהודי ואימו קתולית), אך לפי פרסומים בארצות הברית הוא אמנם גאה במורשת שלו ומשתמש באלמנטים מתוכה לצורך העשרת התפקידים שלו ויכולת המשחק, אך הוא אינו מציין במיוחד חגים יהודים או משתתף באירועים של הקהילה.