כנס המנהיגות היהודית העולמית, שאמור להתכנס בסוף פברואר בירושלים, יציין את הכינוס היהודי העולמי הראשון מאז אירועי 7 באוקטובר, כאשר המטרה היא להתמודד עם האתגרים החמורים העומדים בפני קהילות יהודיות ברחבי העולם, המוחרפים על ידי התמיכה הגוברת בחמאס ובארגוני טרור אחרים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בניו יורק בעד ישראל
הפגנה בניו יורק בעד ישראל
הפגנה בניו יורק בעד ישראל
(צילום: AFP)
בהזמנה שיצאה לקהילות ברחבי העולם תיאר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, את המצב הנוכחי כזה ש"שינה את חייו וסדרי העדיפויות של העם היהודי ברחבי העולם", והדגיש את גל האלימות וההפחדה נגד יהודים: "כל אחד עם מגן דוד, דגל ישראל, סממן יהודי או אפילו חולצה הקוראת לשחרור החטופים – כולם מטרות להטרדה ולאלימות".
2 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה "בארי"
מתוך התערוכה "בארי"
מתוך התערוכה "בארי". המבקרים יסיירו ביישובי העוטף
(צילום: מיכה בריקמן)
עוד כותב חגואל כי "עלינו לטפל במצב הביטחוני של יהודי התפוצות, לבנות מחדש את הקיבוצים, היישובים והעיירות ההרוסות שנפגעו בהתקפה של חמאס, ולתמוך במשפחות שנפגעו". המכתב מציין גם את מצוקתן של המשפחות שיקיריהן נחטפו בידי חמאס ונותרו בשבי.
לאירוע צפוי להגיע נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שיתמקד באתגרים הרבים העומדים בפני העם היהודי. מעבר לכך, יהיו הרצאות של מומחי צבא וביטחון על מגמות אנטישמיות עולמיות. חלק ניכר מהכנס יוקדש לביקור ביישובי העוטף ובקיבוצים שנפגעו מהטבח ב-7 באוקטובר, שבו ישמעו המשתתפים מה עבר על הניצולים ומשפחותיהם.