חברותא לשעת חירום: חרדים שמשתתפים בתוכנית "קשר יהודי" נושאים מדי יום תפילה לשלום החברותות שלהם מהמכינות הקדם-צבאיות שיצאו למלחמה. אחד החניכים מהמכינה הקדם-צבאית גליל עליון, שכמעט כל בוגריה גויסו למלחמה, אף פנה בבקשה מרגשת במיוחד: "יש לי חבר שנפל בקרב, ראם בטיטו ז"ל. אני מבקש אם תוכלו להגיד עליו קדיש, כי לי אין זמן".
התוכנית "קשר יהודי" מחברת בין מכינות קדם-צבאיות לאברכים. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, החלו האברכים ליצור קשר עם בוגרי מכינות שהם היו איתם בקשר בשנים האחרונות, כדי לדרוש לשלומם. במקרים אחרים, הלוחמים מעבירים שמות שלהם ושל חבריהם לשם תפילה.
2 צפייה בגלריה
הבקשה של אחד מבוגרי המכינות שיאמרו קדיש על חברו שנפל
הבקשה של אחד מבוגרי המכינות שיאמרו קדיש על חברו שנפל
הבקשה של אחד מבוגרי המכינות שיאמרו קדיש על חברו שנפל
התוכנית מחברת בין המכינות לקהילות השכנות לפעילות שנתית, המאפשרת יצירת קשרים אישיים ארוכי טווח בין חניכי המכינה לצעירים החרדים, ומפעילה אותם במהלך שנת המכינה בלמידה ועשייה משותפת ומקרבת. החניכים מצוותים לקבוצת המתנדבים בקשרים של אחד על אחד(חברותא), ונפגשים אחת לחודש ליום עיון משותף באחד מנושאי הליבה של היהדות. הם חוגגים יחד לקראת חגים, וחווים יחד שבת מלאה באירוח של הקהילה.
"כל שנה מחדש מדהים לגלות איך הפער החיצוני תופס פחות ופחות מקום, וכל זוג, אברך ומכיניסט, מוצאים את המשותף ביניהם שחזק בהרבה מהמעטפת השונה", אמר טוביה ברנדייס, רכז "קשר יהודי" ומנהל התוכנית בצפת. "בימים אלו קיבלנו חיזוק כל כך גדול לכך. הנקודה הפנימית והערבות ההדדית תפסו את המקום הראשון. קיבלתי טלפונים מאברכים מכל השנים שמבקשים את הפרטים לתפילה על החניכים היקרים, לדעת מה שלומם ואיך אפשר ליצור קשר, ולכן בשיתוף פעולה עם צח שמואלי ומשרדי ארגון 'קשר יהודי' הצלחנו ליצור רשימה מסודרת עם כל השמות ומספרי הטלפונים של למעלה מ-200 חניכים שהשתתפו בשנים האחרונות בתוכנית. בתפילה שכולם יחזרו בקרוב לביתם בריאים ושלמים, ונוכל להתחיל את התוכנית עם המחזור הבא".
2 צפייה בגלריה
מפגש מהעבר של חניכי המכינה הקדם-צבאית הגליל העליון עם חבריהם מתוכנית "קשר יהודי"
מפגש מהעבר של חניכי המכינה הקדם-צבאית הגליל העליון עם חבריהם מתוכנית "קשר יהודי"
מפגש מהעבר של חניכי המכינה הקדם-צבאית גליל עליון עם חבריהם מתוכנית "קשר יהודי"
צח שמואלי ממכינת גליל עליון אמר: "בימים קשים אלו, גילויי הסולידריות בעם הם אלו שנותנים את הדחיפה והגב ללוחמים והלוחמות שלנו לנצח במערכה. לאורך כל שנת המכינה אנו עושים מאמצים להיפגש עם החברה הישראלית ועם השונים מאיתנו. לעיתים נראה שתהום מפרידה בין הציבור הכללי שפוקד את המכינה לציבור החרדי, אך יש רגעים שבהם התהום נסגרת ואנו מבינים שאנו חלק מאותו פסיפס מדהים של העם היהודי. אני מקווה שלאחר שננצח במערכה לא נחזור לאותה תרבות של שיסוי ואיבה בין המגזרים בחברה, ונצליח גם בעיתות שלום לחיות חיים של כבוד והערכה הדדיים".