בשיתוף עמותת סולמות
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ). צפו בפרק ה-45 - פרשת ואתחנן בראש הכתבה.
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.

פרשת ואתחנן

האם אתה מרוצה ממה שיש לך? או שבעיניך תמיד הדשא של השכן ירוק יותר, המכונית שלו שווה יותר, ההצלחה שלו גדולה יותר והמשפחה שלו נעימה יותר?
קנאה היא רגש טבעי, המתעורר בעקבות השוואה בין אנשים, וגורם לאנשים לרצות להתקדם ולהשיג דברים נוספים בחייהם, בבחינת "קנאת סופרים תרבה חכמה". אולם, על פי רוב, הקנאה היא רגש שלילי, העלול להביא לתחושת מרירות, ואף לגרום למעשים בעייתיים על מנת להגיע להישגים.
1 צפייה בגלריה
צפו בפרק ה-45 של הסדרה - פרשת ואתחנן
צפו בפרק ה-45 של הסדרה - פרשת ואתחנן
צפו בפרק ה-45 של הסדרה - פרשת ואתחנן
(צילום: בנימין חירם ואלי זינגר)
דנה מקנאה בחברתה, טופז, המתקדמת בקריירת המשחק שלה בעזרת שיעורים פרטיים שהוריה מממנים. דנה יודעת שהוריה אינם מסוגלים לממן שיעורים כאלה, והיא ממורמרת וכועסת. גלי מלמדת אותה לשנות את נקודת המבט שלה בעזרת פרשת ואתחנן, בה נזכרים עשרת הדברות שאחד מהם הוא "לא תחמוד". התורה מצפה מאתנו שלא נרצה דבר ששייך לאדם אחר. לא רק שלא נגנוב או שלא נעשה מעשה על מנת שרכוש של מישהו אחר יעבור אלינו, אלא שאפילו לא נרגיש בלבנו רצון להשיג משהו שיש למישהו אחר. זו דרישה ברמה גבוהה מאד, אך למעשה היא מחנכת אותנו לחיות בטוב. לא להרגיש כל הזמן את מה שחסר; לא להשוות את עצמנו לאחרים; אלא להיות מרוצים ומסופקים ממה שיש לנו. גלי מלמדת את דנה להתבונן על הטוב בחייה, להיות מרוצה ממה שיש לה, ולא לרצות שיהיה לה בדיוק מה שיש לחברתה.

ממש לא לדתיים בלבד

החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.

קרדיטים:

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג
בשיתוף עמותת סולמות