"מעולם לא פגשתי כזה מפגן של גזענות ממוסדת ודוחה. אני רגילה לביטויי גזענות ואלימות מצד טוקבקיסטים כבר הרבה שנים, אבל כשזה מגיע ממוסד ותחת הלוגו של משרד החינוך זה מזעזע פי כמה וכמה, זה המקום האחרון בעולם שהייתי מצפה שממנו יצא דבר כזה. משרד החינוך אמור להיות המשרד של כל אזרחי מדינת ישראל" – כך מגיבה בזעם אשת התקשורת לוסי אהריש על חשיפת ynet.
אתמול (ב') נחשף ב-ynet כי נשלל תקצוב של אירוע ליל שבועות שנערך במגידו לאחר שבאגף לתרבות יהודית טענו בין השאר כי "התוכן והמנחה לא מתאימים לרוחה של תרבות יהודית".
1 צפייה בגלריה
צחי הלוי ולוסי אהריש. "צחי היה בהלם מהאירוע"
צחי הלוי ולוסי אהריש. "צחי היה בהלם מהאירוע"
צחי הלוי ולוסי אהריש. "צחי היה בהלם מהאירוע"
(צילום: רפי דלויה)
אהריש אומרת כי "פתאום אתמול בצהריים, ללא כל הודעה מוקדמת, העורך שלי שלח את הכתבה ושאל אותי 'מה הם רוצים ומה זה הדבר הזה?'. לא ידעתי על מה מדובר, ואז אני מתחילה לקבל מבול של הודעות וטלפונים מהמון אנשים, שכולם המומים ומזועזעים מהמקרה. אני הייתי בהלם מוחלט, לא הבנתי על מה מדובר, חשבתי שהשם שלי שוב משתרבב למשהו שלא קשור אליי, ואז אני מגלה שאני הגיבורה של הסיפור והמועצה שהזמינה אותי לתיקון ליל שבועות נענשת על זה שהיא הזמינה אותי.
"אי-אפשר בכלל לעכל את זה, אני לא מאמינה שאחרי ה-7 באוקטובר, אחרי כל מה שעברתי וכולנו עברנו, ערבים ויהודים חיים יחד ומנסים לטפל האחד בשני, משרד החינוך בוחר באופן מופגן לעשות דבר כזה ובוחר בגזענות. המשפט שהכי זעזע אותי הוא מה שנכתב במכתב שייתכן שהאישה היא 'סמל לנישואי תערובת'. זה משפט שלקוח מהתקופה הכי חשוכה בהיסטוריה. אני לא סמל לנישואי תערובת, אני לא מאמינה שאחרי חמש שנים שאני נשואה לצחי ואמא לילד אנשים עדיין מתעסקים בזה, והכול בזמן שצחי בעלי מסכן את חייו במילואים. זו בושה וכלימה, זו בושה שמשרד החינוך מתעסק בדברים האלה בימים האלה".
"המשפט שהכי זעזע אותי הוא מה שנכתב במכתב שייתכן שהאישה היא 'סמל לנישואי תערובת'. זה משפט שלקוח מהתקופה הכי חשוכה בהיסטוריה. אני לא מאמינה שאחרי חמש שנים שאני נשואה לצחי ואמא לילד אנשים עדיין מתעסקים בזה"
עוד אומרת אהריש: "אני רוצה לרענן את זיכרונם של אנשי משרד החינוך כי הערכים שאני גדלתי עליהם כילדה בדימונה, הם 'ואהבת לרעך כמוך'. זה היה משרד החינוך שלי ועל זה גדלתי, דרך ארץ קדמה לתורה, על זה גדלתי ואני גאה בכך. צחי היה בהלם מהאירוע הזה. היה לו מבט עצוב של אכזבה מהמכתב הזה. מעניין אילו ערכי תרבות אני מייצגת שמונעים מאנשים לשמוע מה יש לי להגיד. מי שרוצה לדעת מהי סובלנות, הכלה וקבלה הדדית מוזמן לבוא אלינו לליל הסדר, אני בטוחה שאחרי שהוא יתארח אצלנו הוא ילמד דבר או שניים. אני לא מתכוונת לשתוק על זה, הפסקתי לשתוק על גזענות ובעיקר על גזענות ממוסדת, והמבין יבין, ההמשך יבוא".
ממשרד החינוך נמסר: "הנושא בבדיקה. בבדיקה הראשונית התברר כי אין למשרד שום קשר לאירוע הנ"ל, מכיוון שהאגף המתקצב עבר רק לאחרונה למשרד החינוך והיה במשרד המשימות הלאומיות בזמן האירוע המדובר".