מאז תחילתה של המלחמה, העיר ניו יורק הפכה למוקד הפגנות פרו-פלסטיניות. מה שהתחיל בתלישת שלטי חטופים המשיך השבוע להפגנות גדולות עם גילויי תמיכה פומביים בחמאס. הסיפור הזה מזכיר לנו שתרחיש דומה קרה פעם בניו יורק, רק עם נאצים במקום חמאס וגנגסטרים יהודים שהתערבו.
בשנת 1938 השופט היהודי-אמריקאי נתן ד' פרלמן מניו יורק והרב סטיבן שמואל וייז יוצרים קשר עם המאפיונר היהודי מאיר לנסקי ומבקשים טובה. הם ביקשו ממנו לשסות את הגנגסטרים שלו ולפוצץ באלימות פגישות ועצרות של האיגוד הגרמני-אמריקאי – ארגון נאצי שהוקם בארצות הברית ונתמך באופן סמוי בידי ממשלת גרמניה.
1 צפייה בגלריה
הגנגסטר מאיר לנסקי בבית המשפט בישראל
הגנגסטר מאיר לנסקי בבית המשפט בישראל
מאיר לנסקי. "יהודים אינם מוכנים לכופף את ראשם"
(צילום: AP)
לנסקי, כמו כל גנגסטר, הציע לקחת את זה צעד אחד קדימה ולפגוע פיזית או אפילו להרוג את מובילי האיגוד, אבל פרלמן ו-וייז התעקשו: תעשו להם הכול, רק אל תהרגו אותם. וכך קרה. לנסקי שלח את הבחורים הטובים שהגיעו לאירועים ועצרות של תומכי הנאצים ופיצצו אותם במכות.
עכשיו אתם בטח שואלים, למה שופט אמריקאי ורב פנו לגנגסטר יהודי לעזרה? כי באותה תקופה אותם ארגונים פרו-נאציים נהנו מהגנת התיקון הראשון לחוקה ואי-אפשר היה לגעת בהם בחסות חופש הביטוי. הם אפילו הציגו עצמם כארגונים פרו-אמריקאיים שבאים לעשות את אמריקה גדולה. מעניין מאיפה זה נשמע מוכר...
לימים לנסקי סיפר על אחד המקרים לעיתונאי אורי דן: "תקפנו אותם באולם מלא צלבי קרס, והשלכנו אותם דרך החלונות. רצינו להראות להם, שיהודים אינם מוכנים תמיד לכופף את ראשם ולספוג עלבונות".
האגדה מספרת שזה הצליח והנאצים באדיבות הבריונים של לנסקי נעלמו מהנוף הניו-יורקי. אז למה אני מספר לכם את זה דווקא עכשיו, כשבתפוח הגדול יש הפגנות ענק שתומכות בחמאס?