שלושה שבועות אחרי שהשליך ביצה על דוכן תפילין בנס ציונה, המעגל נסגר: תושב העיר כבן 30 שביצע את המעשה הגיע ביום שישי האחרון לדוכן, התנצל על התנהגותו ואף הניח תפילין לצד הנערים שמפעילים את הדוכן.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לדברי הרב מנחם פלדמן מבית חב"ד נס ציונה, אירוע השלכת הביצה זעזע עמוקות את הקהילה, והביא לתגובות רבות: "כבר שנתיים הילדים שלי עומדים בדוכן הזה מדי יום שישי, וזה משהו מאוד מקומי ומשפחתי ברוח טובה, באישור כמובן של הסופּר שבו ממוקם הדוכן. בבוקר האירוע הילדים שלי היו מזועזעים ומבוהלים מהסיטואציה, כי זה סוג של תקיפה. החלטתי להגיש תלונה במשטרה, כי חששתי שהיום זה ביצה אבל בפעם הבאה זה יכול להיות אבן או מכות. זה יצא לתקשורת, היו צילומים והבחור עבר מסע של שיימינג ברשתות, חקירת משטרה והרחקה מהמקום לכמה ימים, ועברו עליו ימים לא קלים".
1 צפייה בגלריה
זורק הביצה מניח תפילין עם אנשי חב"ד בדוכן
זורק הביצה מניח תפילין עם אנשי חב"ד בדוכן
זורק הביצה מניח תפילין עם אנשי חב"ד בדוכן
(צילום: באדיבות חב"ד)
בהמשך התברר כי הבחור גר לא הרחק מבית הרב, וכי יש להם מכרים משותפים: "פנה אליי מכר משותף ואמר שהוא בחור טוב, ולא האמין שהוא עשה דבר כזה. אמרתי לו שאין לנו משהו ספציפי נגדו אבל לא ברור למה הוא מתקיף אותנו, את העם שלו בעצם. המכר פנה אליו והוא אמר שהוא בעצמו לא מבין מה עבר עליו ולמה הוא עשה את מה שעשה, ושהוא רוצה להתנצל. אני שמחתי מאוד, והוא הגיע ביום שישי האחרון, פגש את הילדים, הם התחבקו ובלי תירוצים וסיפורים הוא אמר בפשטות שעשה טעות. הילדים סלחו לו, הוא הניח תפילין וסוף טוב הכול טוב. אם בן אדם בא וביקש סליחה, אני מקבל את זה ומאמין לגמרי שזה לא יקרה שוב".
לדבריו, "אני יודע שלפעמים דברים מוצגים קצת בצורה מבהילה של הדתה, אבל זה ממש לא כך. זה דוכן שמציע אפשרות לאנשים להתחבר למקורות שלהם, וזה לגמרי התנדבותי וברוח טובה. אין פה שום רצון לעשות דברים שאנשים לא רוצים או לשדל מישהו. זה חלק מדוכני תפילין בכל הארץ שמופעלים בכל שישי על ידי צעירי חב"ד".

הרב פלדמן מוסיף כי הוא גם רב של בית כנסת, ובשבוע של האירוע ניגשו אליו מתפללים רבים שהביעו זעזוע מהמעשה. אחד מהם אפילו פרץ בבכי ואמר שהוא לא מאמין שהגענו למצב כזה, וזה מזכיר לו אירועים אנטישמיים בחו"ל. עוד הוסיף הרב כי אינו יודע איפה עומדת חקירת המשטרה, אך מבחינתו הפרשה הסתיימה ואין צורך בפעולות נוספות.
יש לציין כי הרב פלדמן הגיש תלונה במשטרה גם במקרה נוסף שאירע בעיר, שבמהלכו רוססו כתובות גרפיטי על קיר בית ספר חב"ד בעיר. "זאת פעם רביעית שעושים את זה. בהתחלה הקלתי ראש, אבל כשזה חזר על עצמו החלטתי לא להתעלם", הוא מספר. "זה לא נעים שילדים בני שש-שבע באים לבית הספר ורואים כתובות כאלה, ואני רוצה לעשות לזה סוף. יש שם מצלמות, ואני מקווה שהמשטרה תמצא את האחראים וזה ייגמר".