נוסעי טיסה מלוס אנג'לס לניו יורק זכו למחזה לא שגרתי: הטייס נפרד מהם ביציאה מהמטוס כשהוא מניח תפילין. הסרטון הזה הפך בימים האחרונים לוויראלי ברשתות החברתיות, וכעת מתברר כי מי שעמד מאחורי "מבצע התפילין" הוא חסיד חב"ד בשם שמואל פוגלמן.
בריאיון לאולפן ynet הוא סיפר מה קרה על המטוס: "הגעתי למטוס מוקדם מאוד. לא יכולתי להניח כל כך מוקדם בבוקר, אז ידעתי שאצטרך לעשות את זה על המטוס. ישבתי והיה לי חדר, המטוס היה שקט וזה היה זמן טוב. אז עמדתי והתפללתי. זה היה שקט ומאוד נחמד. בשלב מסוים הדיילת אמרת לי 'אתה צריך לשבת', ואמרתי 'אין בעיה, אני אשב'. הקפטן יצא החוצה והבנתי שיש כנראה בקשה שאזוז למקום אחר. לחשתי תפילה והוא אמר: 'שמע, אם אתה צריך להתפלל יש מקום בחלק האחורי של המטוס, לך לשם'. בעוד הוא אומר לי את זה אני חשבתי לעצמי – הוא יהודי, הוא צריך להניח תפילין.
"הייתי גם בדרכי אל בית הרבי בברוקלין, ולא רציתי לבוא בידיים ריקות. כשהטיסה הגיעה לסיומה הלכתי ישר לקדמת המטוס כדי שתהיה לי את ההזדמנות הזאת לראות את הקפטן. הלכתי לקדמת המטוס ושאלתי אם הוא יכול לעשות לי טובה אחרי שכל הנוסעים יירדו. הוא ענה שהוא לא יוכל כי הוא צריך לעזוב מיד את המטוס לאחר מכן, אבל אם אני צריך משהו שאבקש ממנו עכשיו. אמרתי 'תעשה לי טובה, אני הולך לרבי מלובביץ' ואני צריך להביא משהו... תעשה את זה כדי שאוכל להביא משהו לרבי. שים את התפילין על היד עכשיו'. הוא אמר 'עכשיו?' אמרתי לו: 'כן!' הנחתי את התפילין והוא היה מאוד שמח ומלא השראה".
מה קרה אחר כך? "הלכתי לרבי וכתבתי על נייר שהגעתי עם משהו קטן, שמצאתי יהודי אחד והוא הניח תפילין, ולמרות שזה קצת מצחיק לכתוב את זה, יש לזה חשיבות כי הרבי מקשיב לכל יהודי בכוח פנימי ואנרגיה פנימית. כשעזבתי את הרבי הסיפור התפרסם בכל העולם. אז הבנתי שהאנרגיה הזאת הופצה".
איך הנוסעים במטוס הגיבו על דבר הזה? "הם נראו מאוד מקבלים ולא נראה שהייתה להם בעיה, אני אפילו לא חושב שהיו תלונות על בעיה ושמשהו חיובי כל כך יכול להיות שלילי. בישראל יש אלפי חסידי חב"ד שעושים את זה בכל יום כדי להביא טוב לעולם. אם יש לי הזדמנות, איך אני יכול לפספס אותה?".