המאבק הצליח: בעקבות הוראת בית משפט השלום בתל אביב הוחלט אתמול (חמישי) כי מועדונית "מופת" בבני ברק תחזור לאלתר לפעילות מלאה. אתמול בערב הודיעה העירייה לנשות המועדונית את הבשורה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ההחלטה באה לאחר מאבק עיקש שניהלו בשנה האחרונה נשות המועדון, שיצאו בפעם הראשונה בחייהן להפגין כדי להשיב ל-124 החברות את הפעילות שעבורן היא "הצלת חיים", כדבריהן. לצד ההתרגשות והשמחה מבקרות הקשישות את התנהלות העירייה והעומד בראשה: "עכשיו הם ממהרים לקחת קרדיט על גבנו. איפה הם היו כל השנה?"

ניצולת שואה החברה במועדון מסרה ל-ynet: "אחרי שנה של חוסר ודאות והחודשיים האחרונים שבהם ישבנו בבית ומנעו מאיתנו לפגוש את החברות וליהנות מפעילויות המועדון, חברותיי ואני מרגישות שאנחנו סוף-סוף חוזרות הביתה. לחלקנו המועדון הוא קרש הצלה לא רק מהבדידות אלא גם מהחוסר בארוחות צהריים חמות שאנחנו מקבלות בימי הפעילות. עכשיו אנחנו יכולות לנשום לרווחה ולומר תודה. לולא התקשורת, ההפגנות והאנשים הטובים שהתגייסו לסייע לנו – כל זה לא היה קורה".
לצד המחמאות עולה גם ביקורת כלפי ראש העיר אברהם רובינשטיין: "עם כל הכבוד, איפה הוא היה עד עכשיו שהוא מצהיר שהוא עשה, הוא השיג, הוא דאג? קשישות בגילנו לא אמורות לעבור את כל הסחבת ואי הוודאות הזו. הימים האלה בבית היו ממש עונש עבור כולנו. מי היה מאמין שעשרות נשים חרדיות מבוגרות יקימו צעקה עם שלטים ויצאו למחות מול בניין העירייה, יפרצו לישיבות מועצה ויתעמתו מול ראש העיר? ועל זה נאמר, סוף טוב הכול טוב".
יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק שהוביל את המאבק הציבורי נגד סגירת המועדונית, מסר בתגובה: "המאבק הציבורי המוצדק שהובלנו למען מייסדות העיר וניצולות השואה זכה לתהודה עצומה ובסופו של דבר הצליח, בראש ובראשונה מכיוון שתושבי בני ברק הם סמל למצוות 'כבד את אביך ואת אמך', ולא היו מוכנים לאפשר את גזלת מועדונית הנשים הקטנה בידי קומץ עסקנים אטומים וחסרי מצפון. תודה מיוחדת לכל מי שהשתתף בתיקון העוול ובפרט למערכת ynet והעיתונאיות נצחיה יעקב וטלי פרקש. בלעדיכם זה לא היה קורה".
1 צפייה בגלריה
הפגנת הקשישות שנותרו ללא המועדון
הפגנת הקשישות שנותרו ללא המועדון
הפגנה של הקשישות בבני ברק. המאבק נשא פרי
עיריית בני ברק מסרה בתגובה: "בתום מאבק ארוך שניהלה לשכת ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין מול גורמים שונים שטענו למימוש זכותם במתחם, קיבל בית המשפט את טענתה העקרונית של העירייה על זכותה הברורה במתחם לצורך הפעלת מועדון הקשישים, וכך, למרות שמדובר בנכס ציבורי שבאחריות תנועת 'אמונה' שמכרה את זכות השימוש לגורם שלישי, הגישה עיריית בני ברק תביעה לבית המשפט – ובסיומו של הליך אושרר סיכום על ידי בית המשפט העליון המשמר את השימוש במתחם למועדון הקשישים.
"בחודשים האחרונים ניסו בעלי החזקה במתחם להצר את רגלי עיריית בני ברק ופעלו להשבית את פעילות המועדון. נוסף על כך, גורמים פוליטיים אינטרסנטים שניסו להשיג הון פוליטי גרמו לעיכוב פתרון המשבר. בשבועות האחרונים נפגשה נציגות המועדון יחד עם ראש העיר ולשכתו, שם הובהר כי צוות לשכת ראש העיר עמל ללא לאות על מנת למצוא פתרון הולם. בפעילות עיקשת שהוביל ראש העיר במשך מספר שבועות, הצליחה עיריית בני ברק להשיב את החזקה לידיה, בסיכום שהתקבל על ידי הצדדים בהוראת בית המשפט".
ראש העיר אברהם רובינשטיין הגיב על ההחלטה: "בני ברק הוכיחה קבל עם ועולם כי אין מקום לשימוש ברעה בשטחי ציבור, וכי זכות האוכלוסייה המבוגרת בעיר היא קודש, ונעשה בשבילה הכול".