בשיתוף עמותת סולמות
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ). צפו בפרק ה-27 - פרשת תזריע בראש הכתבה.
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.

פרשת תזריע

משפחת עדן מתארחת בביתו של דני, חבר ילדות של נסים. התנהגותו של דני שחצנית ומשפילה. הוא מתפאר בהצלחות שלו ובעשרו, ובמקביל לכך הוא מתייחס למשפחת עדן בזלזול ועל כל דבר שהם עושים יש לו משהו רע לומר.
1 צפייה בגלריה
מסע שבועי עם משפחת עדן פרק 27
מסע שבועי עם משפחת עדן פרק 27
מסע שבועי עם משפחת עדן פרק 27
(צילום: בנימין חירם ואלי זינגר)
סבתא שמחה מנסה לרמוז לדני שהתנהגותו לא נעימה, ומשתמשת בפרשת השבוע כדי להסביר את תחושותיה: פרשת תזריע עוסקת בנגעים - מחלות עור, שאינן מחלה גופנית רגילה, אלא יש להן משמעות רוחנית, ולכן גם הריפוי מהן נעשה ע"י הכהן ולא בהליך רפואי רגיל. הסיבה להופעתן של מחלות אלה נעוצה כנראה בסגנון הדיבור.
אדם שמדבר לשון הרע, ש"מרעיל" את האוירה החברתית ע"י דברים רעים על כל הסובבים אותו, גורם לתחושת אי-נעימות ולסכסוכים מיותרים. הנגעים הבאים בעקבות התנהגות זו מביאים לבידודו של האדם מן החברה, וכך הוא מרגיש על בשרו את הקושי בבידוד חברתי, וניתנת לו הזדמנות לתקן את דרכיו ולחזור אל החברה בצורה ראויה, עם דיבורים חיוביים.
דני לא מבין את הרמיזה, וממשיך בהתנהלותו הרגילה.
המשך יבוא בשבוע הבא…

ממש לא לדתיים בלבד

החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.

קרדיטים:

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג
בשיתוף עמותת סולמות