המסע המופלא של נבחרת ישראל במונדיאליטו בארגנטינה סחף אחריו את אנשי הקהילה היהודית המקומית: אלפי אוהדים, שכוללים תערובת של יהודים מארגנטינה יחד עם מטיילים ישראלים אחרי צבא, יצרו במשחקים האחרונים כוח אמיתי מהיציע עבור הנבחרת שהעפילה עד כה לרבע הגמר של הטורניר.
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה. אלפים בכל משחק
(צילום: Federico Peretti)
למשחק הראשון מול קולומביה בלה־פלטה הגיעו לא פחות מ־4,000 יהודים וישראלים כשהם מצוידים בדגלי ישראל, חולצות שהכינו במיוחד, צבעים על הפנים והרבה שמחה ועידוד. שגרירות ישראל בבואנוס איירס אף הכינה סרטון לאוהדים כדי ללמד אותם שירים בעברית כמו "אל אל ישראל".
למשחק השני בלה־פלטה מול סנגל הגיעו כ־2,500 אוהדים אף שהתקיים בשעות העבודה באמצע השבוע. למשחק השלישי מול יפן במנדוסה הגיעו 1,500 איש, ולמשחק הרביעי במנדוסה – שמינית הגמר מול אוזבקיסטן – הגיעו 2,000 אוהדים יהודים וישראלים, מספר לא מבוטל בהתחשב בעובדה שהמרחק למנדוסה מחייב טיסה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה
אוהדי נבחרת ישראל. מתארגנים למשחק מול ברזיל
(צילום: Federico Peretti)
"מתארגנת כעת קבוצה גדולה של אוהדים לקראת רבע הגמר בסן חואן – פרובינציה רחוקה של ארגנטינה – למשחק מול ברזיל", אמרה אמיטל פרי, דוברת שגרירות ישראל בארגנטינה. "מרגש מאוד לראות את השמחה של הקהילה היהודית לקבל את הנבחרת הישראלית בארגנטינה, ובמיוחד לראות כמה הם גאים בשחקנים הישראלים. אלה הרגעים שבהם מרגישים את האהבה של הקהילה היהודית הארגנטינאית החמה כלפי ישראל".
פרי הוסיפה כי "מעבר לאהבה של הקהילה היהודית כאן לנבחרת הישראלית, אין מקום יפה יותר להגיע לשחק בו כנבחרת לאומית – לא רק בגלל הקהילה היהודית הגדולה והציונית החמישית בגודלה בעולם, אלא גם כי זאת מדינת הכדורגל, והאהבה לישראל ולכדורגל יוצרת משהו מיוחד במינו".
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה
אוהדי נבחרת ישראל בארגנטינה
אוהדי נבחרת הנוער. למדו שירים בעברית
(צילום: Federico Peretti)
שגריר ישראל בארגנטינה, אייל סלע, הוסיף: "אנחנו גאים בנבחרת ובהצלחתה, שמחים לסייע בתיאומים השונים ובמיוחד בהגעת אוהדים יהודים למשחקים". קארינה קרסוק (48) מהקהילה היהודית הגיעה למשחקים בלה־פלטה ומתכננת לנסוע לרבע הגמר בסן חואן. "כיהודייה ארגנטינאית שאוהבת כדורגל, עבורי מדובר בחוויה ייחודית", סיפרה. "לשמוע את 'התקווה' במגרש גרם לי התרגשות כפולה. בימים האחרונים ישראל חוזרת להראות איזה נס היא, הפעם בתחום של הכדורגל. כארגנטינאית, במדינה שבה הכדורגל כה חשוב ואהוב, ההתרגשות של לראות 11 שחקנים עם מגן דוד על הגב ממלאת לנו את הלב בתחושות שמחה ואושר".
הנבחרת הקדישה שני אירועים לקהילה היהודית עם הגעתה למדינה – הראשון בבואנוס איירס והשני במועדון הספורט "הכוח" שבו שיחקו השחקנים הישראלים מול שחקני כדורגל צעירים מהקהילה היהודית
נבחרת ישראל עד גיל 20 היא בין הנבחרות שזכו להכי הרבה אוהדים בטורניר. התמיכה בנבחרת ישראל עשתה שימוש בפלטפורמות שונות שבדרך כלל משמשות להסברה ולקשר עם מדינת ישראל, כמו הרשתות החברתיות של השגרירות, קבוצות של מטיילים ישראלים וגם אמצעי התקשורת של הקהילה היהודית.
הנבחרת מצידה הקדישה שני אירועים אקסקלוסיביים לקהילה היהודית עם הגעתה למדינה – הראשון בבואנוס איירס והשני במועדון הספורט "הכוח" שבו שיחקו השחקנים הישראלים מול שחקני כדורגל צעירים מהקהילה היהודית, נציגים של נבחרות הכדורגל של בתי הספר היהודיים בבירה.