6,500 שליחי חב"ד מיותר מ-100 מדינות השתתפו בכינוס השליחים השנתי בניו יורק, שהוקדש השנה לתפילות על ישראל – על רקע המלחמה המתחוללת בארץ והאנטישמיות המשתוללת בחו"ל.
"הלב, המוח והתפילות של כולם כאן – כל 6,500 הרבנים והמנהיגים היהודים מיותר מ-100 מדינות – נמצאים עם עם ישראל", אמר דובר חב"ד-לובביץ', הרב מוטי זליגסון, לגבי הכינוס. "אנחנו רואים גם התעוררות רוחנית יהודית בקרב יהודי אמריקה, מאז פיגועי 7 באוקטובר. העם היהודי מאוחד ונחוש יותר מאי פעם".
2 צפייה בגלריה
כינוס השליחים השנתי של חב"ד בניו יורק
כינוס השליחים השנתי של חב"ד בניו יורק
תמונה פנורמית מכינוס השלוחים השנתי של חב"ד
(צילום: חיים טויטו)
הוא הוסיף: "חמישה שבועות לאחר ההתקפות שזעזעו את ישראל ואת העם היהודי ב-7 באוקטובר, התאספנו בניו יורק לוועידת הרבנים הגדולה בעולם". לדבריו "השליחים הגיעו מאלסקה ועד זמביה ומניו אורלינס ועד ניו זילנד, ומתאספים כדי לחלוק שיטות עבודה מומלצות, לתכנן אסטרטגיה ולתמוך זה בזה, במיוחד עכשיו".
ביום שישי בבוקר נאספו השליחים לתפילה על קברו של הרבי מלובביץ' בקווינס. הרבנים התפללו להשבת החטופים מעזה, להצלחת כוחות הביטחון של ישראל במיגור הטרור הרצחני ולרפואת הפצועים הרבים. היום (א') התכנסו השליחים למעמד ההוקרה השנתי. צעירי חב"ד קיימו בישראל כינוס מקביל באמצעות חיבור מרחוק, עבור רבים מהשליחים שנשארו בארץ בגלל המצב הביטחוני.
2 צפייה בגלריה
יותר מ-6,500 רבני חב"ד מהעולם התפללו למען עם ישראל בכנס השנתי בניו יורק
יותר מ-6,500 רבני חב"ד מהעולם התפללו למען עם ישראל בכנס השנתי בניו יורק
תפילה באוהל אדמו"רי חב"ד, מקום קבורת הרבי מלובביץ'
(צילום: Shmulie Grossbaum / Chabad.org)
"המלחמה אומנם מתרחשת בישראל, אולם כלל הקהילות היהודיות בעולם מתמודדות עם המצב הקשה", אומר יו"ר הכינוס, הרב משה קוטלרסקי, לפני מספר ימים. "בעת הזו, לרבני הקהילות ולשלוחים תפקיד חשוב וחיוני להרגעת יהודי הקהילות ולהגברת המורל, האמונה והביטחון. בכינוס השנה, נחזק ונתחזק, האחד עם רעהו, במטרה לקבל גם כלים וגם כוחות, להמשיך ולפעול למען יהודי העולם".