ה"פתרון" הרעוע של הנהלת קבר רשב"י בהר מירון: לאחר שנחשף ב-ynet וידיעות אחרונות כי "ועדת החמישה" המנהלת את האתר הודיעה שבכוונתה להכריז על סגירתו לכניסת מבקרים החל מהלילה (יום ה') בחצות – הקבר נשאר בינתיים פתוח, אבל נתלה בכניסה אליו שלט המבשר למבקרים שהמקום אינו מבוטח. "בכניסתך למקום את/ה מודע/ת ומסכים/ה לכך שהאחריות בגין כל נזק תחול עליך בלבד", נכתב בהודעה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
באותיות קטנות נטען בשלט שעקב מניעה או קושי משפטי לא ניתן לסגור את האתר. יש לציין שהאתר פועל כבר חודש וחצי ללא ביטוח. כזכור, האיום של הנהלת המתחם בסגירה נבע מכך שלאחר האסון במירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם בהילולת ל"ג בעומר, לא נמצאה חברה המסכימה לבטח אותה מפני נזקים העלולים להיגרם לבאי המקום.
1 צפייה בגלריה
ההודעה בקבר רשב"י
ההודעה בקבר רשב"י
ההודעה בקבר רשב"י. מזהירה את המבקרים
השר לשירותי דת מתן כהנא וחבר הכנסת מאיר פרוש ניסו לקדם מתווה שבמסגרתו המדינה תסכים לשאת באחריות במקרה של נזקים גדולים שייגרמו למבקרים, אולם נכון להיום עוד לא סוכם על הסדר שיפתור את הבעיה.
במכתב לשר מתן כהנא הסביר מנהל קבר רבי שמעון בר יוחאי, אלי פריינד, כי הוועדה שבשמה הוא פועל אחראית על האתר במשך כל ימות השנה – אך ביום ההילולה המדינה לוקחת ממנה את המושכות. "לפני האסון, ועדת החמישה הייתה מבוטחת באופן סדיר במשך כל השנים, בלי שהיו שום בעיות בנושא זה", טען. "נוצר מצב אבסורדי, שבגלל אירוע שאירע ביום שבו מדינת ישראל ניהלה את האתר – ועדת החמישה משלמת את המחיר, וכיום רוב חבריה חשופים לתביעות נזיקין אישיות, אם חס ושלום מישהו ייפגע באתר".
בתוך כך, השר מתן כהנא פועל להפסיק את הנוהג שהיה מקובל במשך עשרות שנים שבמסגרתו התקיימו בקבר רשב"י עשרות הדלקות של חסידויות שונות – ומתכוון להמליץ על קיום הדלקה אחת בלבד של רב ממלכתי ולהפסיק את כל שאר ההדלקות. ועדת החקירה המליצה על קיום הדלקה אחת של חסידות בויאן, וכהנא מעוניין שתהיה הדלקה אחת מסודרת של רב ממלכתי.