רגע לפני ועידת האקלים הבינלאומית, גם אנשי הדת מתגייסים למערכה העולמית בנושא: עשרות רבנים - בהם בכירים, ממנהיגי הציונות הדתית - פונים לראש הממשלה, נפתלי בנט, בקריאה "לייצג את השותפות המלאה של מדינת ישראל במאמץ הכלל-עולמי" בסוגיה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במכתב גלוי שפרסמו הרבנים, המייצגים בדרך כלל תפיסות עולם שונות בנושאים רבים, הם מאחדים כוחות אל מול הסכנה הנשקפת לכדור הארץ, ומבקשים מבנט לפעול. העתק מהמכתב נשלח גם לנשיא המדינה ולגורמי ממשל בכירים, בממשלה ובכנסת, הקשורים לנושא.
2 צפייה בגלריה
מכתב הרבנים
מכתב הרבנים
מכתב הרבנים
"אמנם מדינתנו קטנה והשפעתנו מזערית, אך השותפות שלנו עשויה להיות משמעותית מאוד", הסבירו הרבנים, והדגישו כי מדובר ב"סוגיה קריטית" אשר "גורל העולם תלוי בה". לדבריהם, יש חשיבות גדולה לכך שמדינת היהודים תפעל בנושא, שכן "עיניי רבים בעולם נשואות אלינו, מקור הדתות הגדולות", בבחינת "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

"הסוגיה כבר נוכחת כאן"

בין החותמים על הקריאה - רבנים ואנשי רוח בולטים ומשפיעים בציבור הדתי, כמו הרב יעקב אריאל, הרב שלמה אבינר, הרב יואל בן נון, הרב מיכאל מלכיאור, הרב מאיר נהוראי, הרב דוד סתיו, הרב יוסף צבי רימון והרב יובל שרלו, ולצדם רבני יישובים וקהילות שעיקר פעילותם מקומית יותר.
2 צפייה בגלריה
הרב יעקב אריאל והרב שלמה אבינר
הרב יעקב אריאל והרב שלמה אבינר
הרב יעקב אריאל והרב שלמה אבינר, מהחתומים על המכתב
(צילום: יואב דודקביץ')
הם כתבו כי הקיימות איננה עוד עניין דתי הקשור בחובת האדם לשמור על עולמו של הקדוש ברוך-הוא, אלא "סוגיה זו נוגעת היום לפיקוח נפש כלל-עולמי במובן המלא של הדברים".
"מדובר בהשפעה דרמטית על חיי אדם בהיקפים היותר גדולים של המובן: ברעב, בצמא, במשמעויות האנושיות והביטחונית של ההגירה, ובהשלכות עצומות על איכות החיים ועל עצם קיומם", פירטו הרבנים. "אין מדובר עוד בסוגיה עתידית, והיא נוכחת כבר כאן. סימניה ניכרים לעין כל בפרמטרים השונים שבהם היא נבחנת".