פרל ברג, האדם התשיעי המבוגר ביותר בעולם, והיהודייה המבוגרת ביותר, נפטרה בגיל 114 בלוס אנג'לס. ברג גם הייתה האדם השלישי המבוגר ביותר בארצות הברית. היא נפטרה בשלווה בביתה בשיבה טובה, כך מדווח עיתון הלוס אנג'לס טיימס.
"מלבד לגימה של יין בקידוש, היא לא שתתה אלכוהול, לא עישנה, אכלה באופן מאוזן והגיוני והייתה בריאה נפשית. היו לה גם גנים מרשימים", הסביר בנה הצעיר ביותר, רוברט ברג, שהוא כיום בן 84.
1 צפייה בגלריה
Pearl Berg has died at the age of 114
Pearl Berg has died at the age of 114
פרל ברג בביתה בלוס אנג'לס. קיבלה ברכה מיוחדת מהרב בכל שבת
(צילום: מתוך רשת X)
לפי הדיווח, ברג נולדה ב-1 באוקטובר 1909 בפיטסבורג בלידת בית ואביה עבד בתעשיית הרכב. במקור משפחתה הגיעה מרוסיה ומפולין. לפי כתבה שפורסמה עליה בשנה שעברה בג'ואיש ג'ורנל, לאורך שנים לא היה ברור מה תאריך הלידה המדויק שלה, והוריה אף אמרו לאורך שנים שהיא נולדה בוולנטיין דיי (14 בפברואר), אך בעקבות עבודת מחקר של אחייניתה התגלתה תעודת הלידה המקורית שלה, וכך ניתן תוקף רשמי לגילה.
בהמשך, עברה המשפחה לחפש הזדמנויות חדשות בלוס אנג'לס, שם פגשה פרל את בעלה לעתיד. הם התחתנו ונולדו להם שני ילדים. בעלה, מארק ברג, ניהל עסק משפחתי בתחום המתכות והזוג אירח יחד פעמים רבות אנשי עסקים ועובדים בתחום, שיחזר רוברט בדיווח בעיתון. מארק נפטר בשנת 1989, לאחר שהשניים ציינו ביחד 58 שנות נישואים.
לאורך חייה היא הייתה פעילה בתחום הפילנתרופי, בארגון הדסה ודרך בית הכנסת בהוליווד שבו הייתה חברה לאורך שנים. רב הקהילה אף הוסיף עבורה ברכה מיוחדת בכל שבת מאז שחגגה יום הולדת 100. ברג התראיינה בגיל 110 וסיפרה כי היא עדיין משחקת ברידג', קוראת ונהנית לבלות עם בני משפחתה וחברים.
ברג כמעט ולא התייחסה בפומבי לאורך חייה לגילה המופלג, אך עדות לחוש ההומור שלה אפשר למצוא בתשובה שנתנה לשאלה במהלך כתבה עליה בטלוויזיה המקומית בשנת 2016. הכתבת שאלה: "איך הגעת לגיל 107?" ופרל ענתה: "ובכן, קודם כול את צריכה להגיע לגיל 106".