אחרי שלוש שנים של קורונה, ברמה כזאת או אחרת, פורים חוזר במלוא הכוח לכל המגזרים, וגם למגזר החרדי יש חידושים לשנה הזאת, כפי שמסביר העיתונאי יצחק טסלר שהתארח באולפן ynet. "מלבד התחפושות המוכרות של הבנות בדמות מלכה – אסתר או מלכת השבת, יש חידוש השנה לבנים – תחפושת ציצית שמיכה של ברסלב, בעיצובו של ברי אבידן שמתמחה בעיצוב תלבושות", הוא מסביר.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מה הופך את זה לתחפושת? "העניין בתחפושת הוא שאתה מתחפש למה שאתה שואף או חולם להיות, אז למי שמתלהב מברסלב ורוצה להגשים את החלום, זאת ההזדמנות. יש גם כאלה שמנצלים את החג להתחפש בבגדים דווקא של החסידות הקיצונית תולדות אהרון. יש להיט נוסף בשם 'שומר המלך', שהוא גם פופולרי מאוד: משהו ברמה של אבטחת אישים, רק בגרסת החרדית".
1 צפייה בגלריה
מגילת אסתר לילדים, בצורת קומיקס
מגילת אסתר לילדים, בצורת קומיקס
מגילת אסתר לילדים, בצורת קומיקס
(צילום מסך)

שמעתם על לבבות אסתר?

אחת ההגבלות הגדולות של תקופת הקורונה הייתה היכולת להתקהל, ומכיוון שכך גם בקריאות המגילה הגדולות נאלצו להגביל את מספר המשתתפים או לקיים את האירועים באוויר הפתוח. כעת חוזרים למסורת של שנים עברו, וארגון צהר מארגן אירועי קריאת מגילה במקומות רבים ברחבי הארץ, כאשר כל הפרטים נמצאים באתר של הארגון.
מלבד מגילות אסתר המוכרות אפשר למצוא גרסה חדשה של הוצאת קורן, שבה הטקסט של המגילה מופיע בצד אחד, ובצד שני יש קומיקס עם איורים שנעשו בידי יעל קורן והעורך ג'ורדן גורפינקל, אחד העורכים הוותיקים בסדרת באטמן.
עוגיות לבבות של רולדיןעוגיות לבבות של רולדיןצילום מתוך אתר רולדין
מה לגבי משלוחי המנות? "כאן יש הזדמנות לקיים שתי מצוות – גם להעניק משלוח מנות וגם לקנות אותו מאקי"ם, שמכינים מארזים שנעשים על ידי אנשים עם צרכים מיוחדים. ואם כבר חידוש, אז יש עוד משהו חמוד מאוד של רולדין – עוגיות בשם לבבות אסתר כאשר הם תורמים חלק מההכנסות לפרויקט 'עיגול לטובה'".
לקראת החג אפשר למצוא גם משחק מיוחד – פאזל לפורים שנמכר במקסטוק, שהוא למעשה פאזל מגנטי שאפשר לחבר למקרר.