אלפי בני אדם השתתפו הלילה (אור ליום ו') בעצרת סליחות שנערכה מחוץ למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, בו מאושפז במצב אנוש לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע בשבת מירי פלסטיני בגבול רצועת עזה, ומאז נאבק על חייו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ההמונים העתיקו את התפילה, הנהוגה בחודש אלול, מבתי הכנסת ברחבי העיר - וקיימו אותה מחוץ לבית החולים, על פי קריאת רבה של באר שבע, יהודה דרעי. בתפילה השתתף אף יוסי, אביו של החייל. הרב דרעי פנה לכל ראשי הקהילות בעיר, הרבנים ואנשי החינוך, בבקשה להגיע להתפלל לרפואת "אחינו גיבור ישראל שהגן בגופו על עם ישראל".
הוא ציטט את הפסוק של חז"ל: "אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל ימנע עצמו מן הרחמים", וביקש "לסגור הערב את בתי הכנסת, ולהגיע לחניון שמול המיון החדש בסורוקה. איש בל ייעדר".

חבריו מתפללים מחוץ לחדרו

בהתפרעויות האלימות שהתרחשו על גדר הגבול בשבת, נורה הלוחם מיחידת המסתערבים ופונה במסוק לסורוקה. הוא סובל מפגיעת ראש קשה. מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי המחבל שירה בבראל הסתיר את אקדחו במכנסיים ושלף אותו כמה שניות לפני שירה לעברו שלושה כדורים דרך חרך החומה שממנו כיוון את נשק הצלפים שלו.
1 צפייה בגלריה
תפילה המונית מחוץ לביה"ח סורוקה לרפואת בראל חדריה שמואלי
תפילה המונית מחוץ לביה"ח סורוקה לרפואת בראל חדריה שמואלי
תפילה המונית מחוץ לביה"ח סורוקה לרפואת בראל חדריה שמואלי
מאז פציעתו ולארוך כל השבוע מתאספים מתפללים סמוך לחדרו ומחוץ ללבית החולים, והם קוראים פרקי תהילים וסליחות בתקווה להחלמתו של בראל אחיה בן ניצה (אחיה הוא השם שנוסף לו לתפילות). בין המתפללים נמצאים גם לוחמים מיחידתו.
מאות-אלפי יהודים בארץ ובעולם, בני קהילות אשכנז, יחלו מחר (מוצאי השבת) באמירת "סליחות" - אחד הביטויים המובהקים לתשובה הנעשית, על פי המסורת, לקראת ראש השנה. בכך הם יצטרפו אל בני עדות המזרח, הנוהגים כן כבר מתחילת חודש אלול (לפני כשלושה שבועות), ולמעשה ייכנסו אל הישורת האחרונה שלפני "יום הדין". אנו נעביר פה בשידור חי, החל מ-23:00, את ערב הסליחות הגדול מירושלים.