החזן הראשי של צה"ל, סא"ל שי אברמסון, נמצא בימים אלה במעברים חדים מאוד בין עצב עמוק לשמחה. לצד ההלוויות הרבות שהוא מלווה, הוא גם מוזמן ל"חתונות מלחמה" מאולתרות ומרגשות. במקביל למעברים הללו הוא גם ממשיך בביקור פצועים ומפונים ובהופעות לחיילים בשטחי הכינוס ובבסיסים. כאשר הדבר מתאפשר הוא גם יוצא לקונצרטים של הצדעה וסולידריות עם ישראל בקהילות היהודיות באירופה ובארצות הברית.
(קליפ מיוחד של החזנים הצבאיים לימי החג והלחימה)

לדבריו, "בכל שנותיי בתפקיד החזן הראשי לצה"ל, אף פעם לא חוויתי מערבולת רגשות עוצמתית כל כך. אני מרגיש כמו ברכבת הרים עם עליות והתרגשות גדולה וירידות לתהום הנשייה ועצב נורא. לכן חשוב כל כך, יותר מכל זמן אחר, להישאר בעשייה מתמדת, למצוא את נקודות האור והחוזקות שיש בנו, להיצמד אליהן, לחשוף ולהעצים אותן. כל אחד בתחומו יכול לעזור במערכה שהיא איננה רק צבאית אלא גם הסברתית. חייבים להרחיב את מעגלי התמיכה וההזדהות עם ישראל, וברוח החנוכה, חייבים להמשיך ולהבעיר את שלהבת הרוח היהודית".
1 צפייה בגלריה
החזן הראשי לצה"ל, שי אברמסון
החזן הראשי לצה"ל, שי אברמסון
שי אברמסון. נע בין אירועים שוברי לב לקונצרטים מרגשים
(צילום: אורן אטדגי)
הבוקר (יום ד') מוציא אברמסון קליפ חדש שאותו הוא מקדיש לחבריו החזנים הצבאיים ממערך הקבורה של הרבנות הצבאית. "אלה אנשים יקרים ואהובים, שעושים חסד של אמת, מלווים את המשפחות השכולות ברגעים הכי קשים, בפרידות, בהלוויות ובאזכרות", הוא אומר. "החברים האלה עסוקים לילות כימים בעבודה שלא ניתנת לתפיסה, ברגישות אין קץ ובמקצועיות. אני מצדיע לכם חבריי ורעיי היקרים – החזנים הצבאיים, ומוקיר את פועלכם בהערכה עצומה ובעין דומעת. אני נרגש לשיר איתכם את מילותיו של המשורר לפיוט 'חשוף זרוע קדשך' (הידוע כבית השישי והאחרון בפיוט 'מעוז צור ישועתי'), בלחנו של ברוך לוין. שנזכה להאיר את האור על פני החושך".
קרדיטים
מילים: מן המקורות לחן: ברוך לוין עיבוד והפקה מוזיקלית, פסנתר, תזמור כינורות, עיבוד קולי ומיקס: אורי כהן מאסטרינג: ארן לביא צלם: דוד אוריין במאי: אהרון אוריין תאורה: זושא קפלן עריכה: עולם ומלואו Production Post JLM סולנים משתתפים: שי אברמסון, דניאל כלטוב, עמית ליסטוונד, יונתן שיינפלד חזנים צבאיים משתתפים – מקהלה: בן מעש דוידי, בן מעש מנחם, בן מעש נתנאל, ברקוביץ אבי, ברקוביץ צביקי, דהאן דניאל, דופלט אמיר, יוסקוביץ יחיאל, שוסהיים יחיאל, שורץ אלחנן, שמואל שלומי. נגנים: אורי אלדר – כינור, הראל בינדר – תופים, אייל אשכנזי – בס, שחף בן מאיר – גיטרות, עלמה בר סיני – צ'לו.