שר התפוצות ד"ר נחמן שי (העבודה) פנה היום (ה') במכתב דחוף ללשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, שבו הביע את דאגתו ההולכת וגוברת ממצב היחסים של המדינה עם הקהילות והארגונים היהודיים ברחבי העולם, לנוכח הגבלות הכניסה לישראל המחמירות מיום ליום בגלל החשש מהתפשטות הקורונה ובפרט מזן האומיקרון.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"ישראל עומדת בראשיתו של משבר עמוק ביחסים עם יהדות העולם", כתב, "לראשונה בהיסטוריה סוגרת ישראל פעם אחר פעם את הדלת בפני העם היהודי, מבלי להביא חשבון את ההשלכות של המדיניות הישראלית על מרקם היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות ועל עתידנו. נוצרה מתיחות, התחושות קשות. משרדי ואני מוצפים בפניות".
קראו עוד בערוץ היהדות:
2 צפייה בגלריה
נוסע נוסעים ב נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
נוסע נוסעים ב נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון. "לסגירת השמיים יש השלכות על מרקם היחסים בין ישראל לתפוצות"
(צילום: EPA)
עוד הוסיף השר שי כי יש הבנה בנוגע למורכבות המצב הנוכחי, אבל התסכול גדל. "עלינו לזכור השכם והערב כי יהדות התפוצות היא חלק מכל אחת ואחד מאתנו, נכס אסטרטגי וחיוני לחוסן ולביטחון הלאומי והחברתי של מדינת ישראל", ציין בדבריו.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שר התפוצות נחמן שי. התסכול כתוצאה מהחלטות הממשלה גדל
(צילום: מארק ישראל סלם)
במשרד התפוצות קוראים לבנט להקים צוות בין-משרדי שיבחן את סוגיית הכניסה לישראל של יהודים, הן של אנשים יחידים והן של קבוצות. מעבר לכך, השר שי מבקש לגבש צוות הסברה ייעודי בנושא הקורונה למנהיגות העולם היהודי, כך שיהיה מענה רציף וקבוע מטעם המדינה באשר להגבלות הכניסה לישראל ולמצב הבריאותי.
המכתב היום נשלח בעקבות החלטות הממשלה בשבוע האחרון, שבו עלה לדיון נושא המדינות האדומות. בהצבעות שבהן צורפו לרשימת המדינות האדומות גם ארה"ב וצרפת – המונות את שתי הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בתפוצות – נחמן שי ויו"ר מפלגתו מרב מיכאלי הצביעו נגד.