ככל שהמלחמה בין ישראל לחמאס נמשכת, נראה שההפגנות הפרו-פלסטיניות בארצות הברית רק מקצינות והולכות, כולל קריאות אנטישמיות וסיסמאות שמסיתות לאלימות. כמה מהמקרים החמורים ביותר התרחשו בהפגנות שהוביל ארגון Within Our Lifetime ("עוד בימי חיינו", כשהכוונה ל"שיבה לפלסטין"). בתיעוד מהפגנה שנערכה בשבת בכיכר יוניון במנהטן, ניו יורק, נראה פעיל בארגון בשם עבדאללה עקל כשהוא משלהב את הקהל וקורא יחד איתו קריאות מסיתות. עקל והמפגינים סביבו השמיעו קריאות בשבח אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, וקראו "לתקוף את תל אביב".
הרב דניאל פרידמן, רב בקהילת "המרכז היהודי" בעיר טינק בניו ג'רזי, העיד: "בכל שבוע הם באים לעיר, מקיימים הפגנות ומסתובבים עם דגלי פלסטין כדי להלחיץ את הקהילה היהודית. בשלושת השבועות האחרונים עשו הפגנות ענק נגד בתי כנסת. צעדות שנאה. צעקו עלינו שם שאנחנו צריכים לחזור לאושוויץ".

אותו ארגון פרו-פלסטיני הוביל השבוע הפגנה מחוץ לבית כנסת בטינק שבו נערך אירוע בהשתתפות אנשי ארגון זק"א. המחאה כללה ניסיון להכחיש את הזוועות שחוללו מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי ב-7 באוקטובר. הרב פרידמן סיפר היום (ד') בריאיון ל-ynet: "היו אצלנו אנשים מזק"א, שעושים כמובן עבודת קודש וחסד של אמת, והם באו לדבר בבית הכנסת של הקהילה. הגיעו מפגינים, רוב רובם באו מחוץ לטינק אל בית הכנסת שלנו, כדי להפגין נגד מה שהם מכנים 'השקרים של זק"א', כלשונם".
הארגון Within Our Lifetime מונהג בידי הפעילה האנטי-ישראלית נרדין קיסוואני, שנעצרה מספר פעמים על ידי משטרת ניו יורק בעקבות פעילות לא חוקית. מטא הורידה מפייסבוק ומאינסטגרם את החשבונות הפופולריים של הארגון ושל קיסוואני במהלך חודש פברואר, בשל התמיכה שלה ושל הארגון בטבח 7 באוקטובר ובקריאה להתנגדות "בכל האמצעים הנדרשים נגד ישראל", שם קוד לתמיכה בפעילות טרור נגד אזרחים.
3 צפייה בגלריה
מוחים פרו-פלסטינים בהפגנה במנהטן
מוחים פרו-פלסטינים בהפגנה במנהטן
מוחים פרו-פלסטינים בהפגנה במנהטן
(צילום: Andrew Kelly / רויטרס)
"אנחנו קהילה של יהודים דתיים ומאוד ציוניים", סיפר פרידמן. "במשך חצי שנה מאז פרוץ המלחמה, יש אנשים שרוצים לעשות בלגן וכל מיני הפגנות ואירועים, בעצם כדי להלחיץ אותנו. אנחנו מלאים חוסן ונחישות, ולא נותנים להם להפחיד אותנו".
לדבריו, "צריך להבדיל בין שני דברים. יש תופעה שבה בן אדם יכול לאיים עליך ולהגיד דברים הכי גרועים בעולם, להגיד שאנשי זק"א אומרים שקרים, אבל זה לא אומר שצריך להרגיש מאוימים. היהודים כאן לא מפחדים, ויש לנו גם חברים שאינם יהודים שעומדים איתנו ואומרים: אנחנו לא מפחדים ולא מאוימים. יש לנו חוסן, ואנחנו רוצים לשדר מסר לאחינו ואחיותינו בארץ שאנחנו עומדים איתם עד הניצחון, במאה אחוז".
יש לך אולי תחושה שאולי דברים שנאמרים מטעם הממשל האמריקני, אפילו מצד הנשיא ביידן בעצמו, נותנים רוח גבית למחאה הפרו-פלסטינית הזו? "אנחנו יודעים שאין דבר בעולם שנקרא חלל, ואם יש חלל, יבואו אנשים וימלאו את החלל הזה. אנחנו מאוד הלומים מצד ארה"ב ואנחנו לא רוצים להיכנס לפוליטיקה ודברים כאלה, אבל מה שחשוב הוא שעם ישראל כולו, הן בארץ והן בחו"ל, עומד ביחד. אנחנו יודעים שמה שחשוב עכשיו זה אחדות, שכם אל שכם, לעמוד עם כל אחינו ואחיותינו".
3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו-פלסטיניות בניו יורק מצדיקות טרור ואף תומכות בו במפורש
הפגנות פרו-פלסטיניות בניו יורק מצדיקות טרור ואף תומכות בו במפורש
הפגנות פרו-פלסטיניות בניו יורק ובמקומות אחרים מצדיקות טרור ואף תומכות בו במפורש
(צילום: Andrew Kelly / רויטרס)
3 צפייה בגלריה
הרב דניאל פרידמן ואחרים מהקהילה היהודית בהפגנה עם דגלי ישראל
הרב דניאל פרידמן ואחרים מהקהילה היהודית בהפגנה עם דגלי ישראל
הרב דניאל פרידמן ואחרים מהקהילה היהודית בניו ג'רזי בהפגנה עם דגלי ישראל, נגד הפרו-פלסטינים
אתה מנסה להיות דיפלומטי, אבל לא מדובר רק בהפגנות נגד ישראל ונגד הציונות. מדובר באנטישמיות, והאנטישמיות גם בארה"ב עולה מדרגה. חברי הקהילה לא מפחדים? הילדים, המבוגרים? "אנחנו יודעים מה זה חוסן ומה זה נחישות, ואנחנו יודעים, כמו שנגיד בהגדה של פסח, שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו. אנחנו אנשי אמונה, זה הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם, ולצד זאת אדם צריך להאמין בצדקת הדרך והוא יודע מה זה טוב ורע, מה זה יום ולילה ומה זה אמת ושקר".
אתה מצפה מהרשויות המקומיות בארה"ב להפגין נחישות רבה יותר מול המפגינים הפרו-פלסטינים האלה? "יש לנו קשרים חזקים מאוד עם אנשי המשטרה וכוחות הביטחון, ואנחנו יודעים שיש זכויות שמגיעות לנו כקהילה לפי התיקון הראשון לחוקה. אנחנו גם יודעים לפעול תמיד בלי אלימות, אבל לעמוד ולא לפחד. אנחנו לא רצים לשום מקום ואנחנו לא אנשים חלשים, אנחנו יכולים ויודעים להחזיק מעמד".
אתה אומר שיש חוסן, אבל בכל זאת, אין פתאום יותר אנשים ששוקלים לעלות לישראל בקרב הקהילה? "אנחנו תמיד תומכים בעלייה, אנחנו חושבים שזו מצווה גדולה, אבל שוב, צריך לחלק: אנחנו לא רוצים שאנשים שאין להם מנוס יעשו את זה מתוך חולשה או מתוך תחושה שאנחנו אנשים מסכנים. מי שרוצה לעשות עלייה, אנחנו תומכים מאוד בזה וחושבים שזה חשוב מאוד, ואנחנו רוצים שאנשים יעשו את זה מתוך העיקרון 'עשה טוב' ולא מתוך 'סור מרע'".