בגיל 88, הרב צבי קושלבסקי, ראש ישיבת "היכל התורה" בירושלים, זכה השבוע לחבוק לראשונה בחייו בן ראשון. הרב קושלבסקי התאלמן בגיל 82 ולא זכה לילדים. הוא נישא בשנית לפני כשש שנים לאישה בת 51. השבוע היא ילדה את בנם בבית החולים הדסה בירושלים.

בריאיון ל-ynet סיפר חנינא קושלבסקי, אחיינו של הרב, על ההתרגשות הגדולה: "זו שמחה גדולה למשפחה, שכמותה לא הייתה. זו לא שמחה רק של המשפחה, אלא של אלפי תלמידים של הרב בארץ ובעולם. מבחינת הפן המשפחתי – זו שמחה שאין כדוגמתה. חיבקנו את ראש הישיבה משמחה – זה לא דבר שזכינו לו בעבר".
אחיינו של הרב אמר כי למרות גילו המופלג, הרב לא התייאש. "הוא אחד מגדולי ישראל. תמיד הייתה צפייה, הוא מעולם לא התייאש", הוא אמר. "זה מסר שהוא רוצה להעביר לציבור. לעולם, לעולם לא להתייאש. זה היה חלום, וברוך ה' שהוא התגשם. צריך תפילות ולא להתייאש".
2 צפייה בגלריה
בנו של הרב צבי קושלבסקי
בנו של הרב צבי קושלבסקי
בנו של הרב צבי קושלבסקי
(צילום: באדיבות בית החולים הדסה)
2 צפייה בגלריה
 הרב צבי קושלבסקי ובנו
 הרב צבי קושלבסקי ובנו
הרב צבי קושלבסקי ובנו
(צילום: באדיבות המשפחה)
חנינא אמר כי הרב קושלבסקי נהג לומר כי תלמידיו הם ילדיו: "אנחנו כמו הילדים שלו, התלמידים כמו הילדים. חכמינו אומרים שתלמידים הם כמו בנים, אז היום זכינו שיהיה לו בן. ראש הישיבה לימד אותנו לעולם לא להתייאש – בכל מצב שנמצאים בו. לא להתייאש – תמיד, תמיד להיות עם הפנים קדימה".
בריאיון התייחס האחיין גם לסיוע הרפואי, שבעזרתו נולד בנו של הרב. "התורה אומרת 'רפא ירפא' – אנחנו אומרים, יש לך רפואה – תשתמש בה. זו חובה שלנו מבחינת התורה להתרפא ולעשות את כל ההשתדלויות, אז ברגע שזה קיים מבחינה רפואית – חובה שלנו לעשות את זה. הרפואה בפרט בנושא הזה של פוריות הביאה ברכה לעולם. אנשים שלא יכלו ללדת – יכולים היום לחבוק ילדים שלהם. זה משהו מיוחד מאוד. הרופאים הם השליחים של בורא עולם".
תלמידיו של הרב מהישיבה התרגשו למשמע הבשורה, וקיבלו אותו בריקודים ושירים, תוך שהם מלווים אותו פנימה למבנה הישיבה, שם המשיכו לרקוד ולחגוג את הולדת בנו. השמחה הגיעה גם לרשתות החברתיות. גולשת בשם שיפי כתבה: "מהבוקר כל תיבות המיילים מופגזות בבשורה המשמחת, למרות שרובם לא מכירים את הרב מעבר לשמו. ‏זה משהו שקיים רק בציבור החרדי, וזה מה שהופך אותו למיוחד וחמוד כל כך".