גיליין מקסוול, מי שנודעה כזוגתו וכ"מאדאם" של ג'פרי אפשטיין, שסיפקה למיליארדר הפדופיל נערות למפגשים מיניים, הכריזה על עצמה כיהודייה בבית הכלא בטלהאסי, פלורידה, שבו היא ממלאת כעת עונש של 20 שנות מאסר. המשמעות היא כי מקסוול זוכה כעת להטבות מסוימות כמו אוכל כשר בעלות של כמעט פי 4 ממנות המזון הרגילות בבית הסוהר, כמו גם חלות ומיץ ענבים לקידוש, שעות מנוחה בשבת וחגים, וכן גישה לרב למטרות ייעוץ.
3 צפייה בגלריה
גיליין מקסוול
גיליין מקסוול
גיליין מקסוול. הורשעה בסחר בנערות למטרות מין
(צילום: AP)
תהליך ההתקרבות ליהדות של מקסוול נעשה לאחר שפנתה אל ארגון של חב"ד הממוקם בברוקלין, Reaching Out, שמטרתו המוצהרת "לעזור לאסירים יהודים להתמודד עם הפחדים והחרדות שלפני הכניסה לכלא ועם המכשולים והקשיים בזמן המאסר". לפי אתר הארגון "המטרה שלנו היא לא רק לעזור לשחרר את האסיר מהכלא פיזית, אלא לשחרר אותו מבחינה רוחנית. אסירים מנותקים ממשפחותיהם ומקהילותיהם. הם מבודדים ופגיעים לאנטישמיות ולניסיונות המרת דת. אפילו האישים החזקים ביותר עלולים לאבד את זהותם ואת יכולתם להתמודד. לחלקם אין עם מי לדון בשנאה, בבעיות רפואיות או באי-הבנות, ופונים אלינו לעזרה".

בתו של איל העיתונות

הארגון נמצא בקשר עם אסירים דוברי אנגלית באנגליה, גרמניה, דרום אפריקה, ניו זילנד ואוסטרליה, ומסביר כי "נוסף על שליחת ירחון לאלפי אסירים יהודים בארה"ב ומחוצה לה, אנו שולחים גם ספרים, ספרות יהודית ופריטי דת. אנחנו שולחים מורים ליחידים או לקבוצות שנועדו לעזור לכל אסיר להשתקם, לא רק על מה שהכניס אותם לכלא, אלא יותר מכך, להתקרב לה' ולקבל ידע שיעזור להתעוררותם הרוחנית". מנהל הארגון, הרב שמואל שפריצר, מסר ל-ynet כי הם מרגישים מחויבים לעזור לכל מי שפונה אליהם, גם אם הוא לא יהודי על פי ההלכה. מוקדם יותר דובר מטעם הארגון מסר ל"סאן" הבריטי כי "מקסוול נמצאת בקשר עם הארגון שלנו. אנחנו נותנים ונמשיך לתת מענה לצרכים שלה".
3 צפייה בגלריה
רוברט מקסוול ביום שקנה את עיתון ה"מירור"
רוברט מקסוול ביום שקנה את עיתון ה"מירור"
רוברט מקסוול ביום שבו קנה את עיתון ה"מירור"
(צילום: Peter Kemp, AP)
מקסוול אינה נחשבת יהודייה על פי ההלכה אך אביה, איל העיתונות הבריטי רוברט מקסוול, גדל כדובר יידיש באוקראינה במשפחה של הורים יהודים אורתודוקסים. הוא הפך לאיש עסקים רב עוצמה בבריטניה והבעלים של קבוצת העיתונים "מירור" עד מותו המסתורי בלב ים ב-1991. לאורך חייו ניהל גם עסקים בישראל ואף רכש בשנות ה-80 את עיתון "מעריב". מקסוול נקבר בהר הזיתים בירושלים ובהלווייתו השתתפו פוליטיקאים בכירים, בהם ראש הממשלה דאז יצחק שמיר, הנשיא דאז חיים הרצוג, ונתן שרנסקי.
מקסוול אינה נחשבת יהודייה על פי ההלכה אך אביה, איל העיתונות הבריטי רוברט מקסוול, גדל באוקראינה במשפחה של הורים יהודים אורתודוקסים. הוא הפך לאיל תקשורת רב עוצמה בבריטניה עד מותו המסתורי בלב ים ב-1991
בחודש דצמבר הורשעה גיליין בת ה-61 בחמישה אישומים – החמור שבהם הוא סחר בנערות למטרות מין. מקסוול "גייסה וטיפחה" ארבע נערות שהשתתפו בין 1994 ל-2004 במפגשים מיניים עם המיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטיין – שבאותה תקופה היה בן הזוג שלה. בית המשפט במנהטן קבע שמקסוול סייעה לאפשטיין לבצע עבירות מין באותן נערות.
3 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין וגיליין מקסוול
ג'פרי אפשטיין וגיליין מקסוול
גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין. טענה שהיא חפה מפשע
(צילום: AP)
על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת לפני המשפט, גיליין התחבאה לתקופה בישראל. בתחילת השנה התראיינה מהכלא וטענה עדיין לחפותה. בריאיון חזרה מקסוול על תיאוריית הקונספירציה שלפיה אפשטיין נרצח ולא שם קץ לחייו. אפשטיין נתפס ב-2019 והתאבד בתאו בבית הכלא בניו יורק כחודש לאחר שנעצר. "אני מאמינה שהוא נרצח. הייתי בשוק טוטאלי, ואז התחלתי לתהות איך זה קרה, כי עד כמה שאני ידעתי הוא עמד לערער על ההאשמות נגדו. בכל מקרה לא הייתי שותפה בכלל לכתב האישום נגדו, לא הייתי חלק מהאנשים שעזרו לו ובכנות, הלוואי שלא הייתי פוגשת אותו מעולם", אמרה.