בעיצומו של יום עבודה שגרתי, תחת הכותרת "צעדה למען ישראל", התקיימה העצרת הגדולה לתמיכה והזדהות עם ישראל בוושינגטון הבירה, בשעות הבוקר המוקדמות לפי שעון ארצות הברית. יותר מ-200 אלף איש מכל הגילים נאספו בעצרת. הם קראו בין השאר: "לא להפסקת אש", "לא נשב בשקט" ו"די לאנטישמיות". במפגן התמיכה לבשו חלק מהנוכחים חולצות תואמות לאלה שלבשו משפחות החטופים – חולצות שחורות עם שמות החטופים ותמונותיהם.
משפחות החטופים זכו לקריאות אוהדות וחיבוקים של הזדהות ממשתתפי הכינוס וגם מעוברי אורח ברחוב שהגיעו למקום במקרה. זמן קצר לפני מפגן ההזדהות אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בהתייחסו לעסקה להחזרת החטופים מעזה: "אני מאמין שזה הולך לקרות".
(תיעוד עצרת התמיכה בישראל)

כבר בשעות הבוקר המוקדמות לפי השעון המקומי, החלה הפגנת התמיכה מול הבית הלבן. זה החל בתפילת שחרית של ראש חודש כסלו, שבה נכחו יהודים מרחבי ארצות הברית, והשיא התקיים בשעות הצהריים ב"נשיונל מול", השדרה המרכזית של וושינגטון, סמוך לבית הלבן. נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם מהכותל המערבי והוקרן על מסך גדול לבאי הכינוס. בצד האמנותי הופיעו ישי ריבו, עומר אדם, מתיסיהו ולהקת המכביטס.
"המעמד האדיר הזה לא מובן מאליו", אמר ריבו. "היום ראש חודש כסלו. כסלו הוא חודש שבו האור גבר על החושך, ועכשיו אני רואה מול העיניים שלי אור בלי סוף. יש פה אור, והוא ודאי וודאי יגבור על החושך הזה שראינו בשבת ההיא. מתוך כל החושך הזה יתגלו האהבה, החסד והנתינה הגדולה. כל הפילוג שהיה נעלם והפכנו להיות לב אחד. היום אנחנו כאן במעמד עם אלפי יהודים שאוהבים ותומכים בישראל. ברגע ההיסטורי הזה אני רוצה לומר איתכם פרק תהילים שכתב דוד המלך, שיהיה לזכות עם ישראל, לזכות צה"ל ולזכות הילדים והילדות והאנשים שבשבי. שיהיה לזכותם". הוא שר את "שיר למעלות" (אשא עיניי אל ההרים), והקהל הצטרף אליו.
6 צפייה בגלריה
עצרת התמיכה וההזדהות בוושינגטון
עצרת התמיכה וההזדהות בוושינגטון
עצרת התמיכה וההזדהות בוושינגטון
(צילום: Drew Angerer / Getty Images)
6 צפייה בגלריה
עצרת פרו ישראלית בוושינגטון ליד בניין הקונגרס
עצרת פרו ישראלית בוושינגטון ליד בניין הקונגרס
המונים בעצרת הפרו-ישראלית
(צילום: Drew Angerer / Getty Images)
אורנה, אימו של החטוף עומר ניוטרה, סיפרה על בנה שחונך "על ברכי האהבה והסובלנות, והגיע לישראל כדי להתחבר לשורשים שלו. באותה שבת הוא החליט להצטרף לחבריו ולהגן על מדינת ישראל ועל אנשיה שהותקפו. אני חייבת להאמין שלמילים ולמעשים יש כוח. עומר, אתה לא רק בני האהוב. נגעת בכל כך הרבה אנשים והגעת ללב של כל כך הרבה אנשים". בקהל מחאו כפיים וצעקו: "תחזירו אותו הביתה, תחזירו אותו הביתה". לסיום אמרה האם: "עומר, כולם מתפללים לחזרתך הבטוחה בכל יום ויום".
ההמונים החזיקו בהתלהבות דגלי ישראל וארה"ב, עטפו עצמם בדגלי כחול-לבן גדולים והניפו שלטים עם תמונות חטופים ושמותיהם בצבעי אדום-שחור. הם הניפו שלטים שקראו "תפיצו חום ולא שנאה" ו"די למשטר הטרוריסטי", וצעקו: "תביאו אותם הביתה היום, תביאו את הילדים".
6 צפייה בגלריה
דגלי ישראל לצד דגלי ארצות הברית
דגלי ישראל לצד דגלי ארצות הברית
דגלי ישראל לצד דגלי ארצות הברית
(צילום: Stefani Reynolds / AFP)
בהערכה מוקדמת המספרים דיברו על הפגנה בת רבבות משתתפים מרחבי ארצות הברית וגם מחוצה לה. בדיעבד מדברים על למעלה מ-200 אלף. ישראלי שמתגורר כעשור בוושינגטון ונכח בעצרת מספר: "הוצאנו כ-2,000 אוטובוסים, וזה חוץ מכל המשתתפים המגיעים עצמאית ברכבים פרטיים או ברכבת התחתית. אם המספרים נכונים זה היה כנס היהודים הגדול ביותר בארצות הברית מאז הקמתה".
"אנחנו פה בארה"ב לא אוהבים להגדיר את מצעדי התמיכה כהפגנה או כמחאה", מעיר לי נוח, סטארטאפיסט בן 34 מניו ג'רזי שעשה את כל הדרך לשם, עם שלטים שהכינו הוא וחבריו. "המיוחד פה הוא שלא כל יום יהודים מארגנים הפגנת תמיכה בישראל בסדר גודל כזה ויוצאים מהבתים בשביל זה. פה לא רק שהיוזמה והארגון הם של יהודים לטובת מדינת ישראל, אלא שהעצרת גם זוכה להיענות נרחבת וגדולה מקרב הציבור האמריקאי הכללי".
6 צפייה בגלריה
מפגן תמיכה חסר תקדים בארצות הברית
מפגן תמיכה חסר תקדים בארצות הברית
מפגן תמיכה בישראל
(צילום: נצחיה יעקב)
6 צפייה בגלריה
עם תמונות החטופים בעצרת
עם תמונות החטופים בעצרת
עם תמונות החטופים בעצרת
(צילום: נצחיה יעקב)
במפגן התמיכה השתתפו כ-250 מבני משפחות החטופים, שהגיעו היישר מקבלת פנים שהתקיימה בגבעת הקפיטול בוושינגטון עם יותר מ-500 מחברי הסנאט והקונגרס. האחרונים חברו יחד, עמדו מול המשפחות ואמרו: "לעולם לא עוד. חמאס חייב לשלם את מלוא המחיר על מעשי הזוועות של 7 באוקטובר". רבים מהם נשאו בזה אחר זה דברי תמיכה מחבקים ומנחמים.
6 צפייה בגלריה
דגל ישראל בשדרה המרכזית של וושינגטון
דגל ישראל בשדרה המרכזית של וושינגטון
דגל ישראל בשדרה המרכזית של וושינגטון
(צילום: Roberto Schmidt / AFP)
משפחות החטופים שהצטרפו למשלחת שיזמו צעירי חב"ד תחת הכותרת "ותחזירנו לשלום", הגיעו יום קודם לכן בטיסה מיוחדת שנתרמה עבור המשפחות לתפילה משותפת על קברו של הרבי מלובביץ' בקווינס. "היוזמה היא חלק ממערך החירום שהקמנו עם פרוץ המלחמה במטרה לסייע למשפחות החטופים, לפצועים, למשפחות הנרצחים ולתושבי הדרום", שיתף בעצרת התמיכה יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב.
במהלך המסע הוכרז על מיזם בינלאומי היסטורי שיאחד את כלל הקהילות היהודיות ברחבי העולם סביב המאבק להשבת החטופים, באמצעות אירועי תפילה ו"אימוץ" רוחני של החטופים ובני משפחותיהם בידי למעלה מ-5,000 הקהילות של בתי חב"ד בעולם.