בימים האחרונים, לאחר שתסמיני המחלה חלפו, איבחן ד"ר אורי רוגובסקי, רופאו האישי של המנהיג החרדי הבכיר בן ה-92, הרב חיים קניבסקי, כי הבריא ממנה. בעקבות כך קבעה קופת החולים כי הרב אינו מחויב עוד בבידוד.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בערב סוכות נודע כי הרב נבדק לקורונה בעקבות עליית חום, ואובחן כחולה בנגיף. "הרב מרגיש כעת טוב וממשיך בסדרי לימודו כרגיל", מסרו אז בני משפחתו, "כמובן תחת השגחה רפואית צמודה".
1 צפייה בגלריה
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קניבסקי בעת שהיה חולה
כשבוע לאחר מכן דווחו מקורביו על החמרה במצבו הרפואי. "הרב נכנס לשלב השני והמסוכן של הקורונה", מסרו אז ובקשו להתפלל לרפואתו. במהלך סוכות תועד הרב קניבסקי ברגע של עילפון במהלך שמחת בית השואבה שנערכה מחוץ לביתו.
במהלך השבוע שקדם לאבחונו, התגלו כמה מבני משפחתו ומקורביו של הרב, שחלקם באים במגע יומיומי איתו, כחיוביים לקורונה - והרב מיד הורחקו מביתו. עם זאת, גם לאחר החשיפה לחולים המאומתים לא הוכנס לבידוד מלא כנדרש, שכן מפאת גילו ומצבו הוא זקוק להשגחה ולסיוע בהתנהלות היומיומית.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר לרב וזאת על מנת לברכו בברכת רפואה שלמה. נכדו של קניבסקי ניצל את ההזדמנות כדי להדגיש שהוראת סבו לקיים לימודים במוסדות חרדים לא הייתה מרד וכי הוא עדיין מקווה שפתיחת תלמודי התורה, "תתאפשר בהסכמה".