נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ימנה שגריר שתפקידו יהיה להילחם ולנטר תופעות אנטישמיות ברחבי העולם. את הדברים אמרה מליסה רוג'רס, בכירה בבית הלבן, במפגש חירום של ארגון הפדרציות היהודיות (JFNA), בעקבות העלייה החדה באנטישמיות ברחבי ארה"ב.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
רוג'רס, מנהלת המשרד לשותפויות מבוססות אמונה ושכונות של הבית הלבן, לא אמרה למי יציע הנשיא את התפקיד, אך אמרה כי זה יקרה "בקרוב". הודעתה התקבלה בברכה על ידי מארק ווילף, הבעלים של קבוצת "הוויקינגים" של מינסוטה ויו"ר חבר הנאמנים של ה-JFNA. "הנהגת ה- JFNA קראה למינוי שגריר למאבק ולניטור האנטישמיות במשרד החוץ", אמר, "ואנו מברכים על המחויבות של ממשל ביידן כלפי הקהילה היהודית, בעקבות ההודעה שבשבועות הקרובים ימונה השגריר החדש".

מרבית התקציב - למוסדות יהודיים

האירוע שנקרא "הקבינט לפעולה נגד האנטישמיות", כינס מנהיגים יהודים מרחבי ארה"ב, בעקבות העלייה באנטישמיות בארה"ב, ואף בעקבות החששות של סטודנטים יהודים בקמפוסים שהפכו כר מרכזי לפעילות אנטישמית - ובעקבות תקיפה של יהודים רבים ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
בינואר האחרון הוחלט לשדרג את התפקיד למעמד שגריר, כך שידווח ישירות למחלקת המדינה, ואף הרחיבו את תקציב הפעילות. שר החוץ, אנטוני בלינקן, אמר בחודש יוני האחרון למחוקקים כי הוא מצפה שהמועמד לתפקיד יעמוד בפני הסנאט "בקרוב מאוד-מאוד". בכתבה שפורסמה ב"דה היל", אתר חדשות פוליטי מוכר בבירה, עלה שמה של החוקרת היהודייה הנודעת, דבורה ליפשטט, כמועמדת לשמש כשגרירה הראשונה למאבק באנטישמיות.
אריק פינגרהאט, מנכ"ל JFNA, הודיע בכנס כי 115 מיליון דולרים מכלל המענקים הביטחוניים של הממשלה הפדרלית, בסך 180 מיליון דולר, יועברו למוסדות יהודיים. קבוצות יהודיות כמו JFNA, האיחוד האורתודוכסי ואגודת ישראל של אמריקה הובילו במשך שנים שתדלנות בכדי להרחיב את שיפור הביטחון במוסדות. בשנה שעברה, לאחר עלייה במתקפות האנטישמיות, הכפיל הקונגרס את ההקצבה ל-180 מיליון דולר.