עלייה משמעותית באירועי אנטישמיות ובניסיונות להתנכל לחיילים ישראלים-הולנדים ובני משפחותיהם על ידי ארגונים פרו-פלסטיניים במדינה. אחד המקרים הקשים ביותר הוא סיפורה של חיילת המשרתת בצה"ל.
החיילת העלתה סרטונים לחשבון הטיקטוק שלה מהשירות הצבאי (סרטונים שבהם היא נוהגת בנגמ"ש) וכן תמונות במדים עם נשק. מאז ארגונים פרו-פלסטיניים מנהלים נגדה כבר חודש וחצי מסע רדיפה והתנכלות, שכלל הגשת תלונות לתובע הכללי בהולנד על כך שהחיילת, כביכול, ביצעה פשעי מלחמה – דבר שכמובן לא היה ולא נברא.
3 צפייה בגלריה
חיילת בגבול עזה
חיילת בגבול עזה
חיילת צה"ל
(צילום: Clodagh Kilcoyne / רויטרס)
השיא היה בשבועות האחרונים כאשר ארגונים פרו-פלסטיניים תלו בעיר באזור אמסטרדם, שם מתגוררת האם, כרוזים עם התמונה של הבת, השם המלא, כתובת המגורים ואפילו איזכור השם של אמא שלה ומקום עבודתה. כך נכתב בכרוז: "תושבי המקום, שימו לב!!! יש רוצחת ילדים שגרה בקרבת מקום!!! רוצחת העם *** הזאת חזרה לאחרונה מפעילויות הרצח שלה בישראל... כתושבי השכונה, יש לכם את הזכות לדעת שאדם כזה עלול להתקרב לילדיכם! מספר המתים בעזה עומד כעת על 40,000, מתוכם 20,000 ילדים ותינוקות! כתובתה היא..."
בעקבות מסע ההסתה והרדיפה נגד המשפחה, הגיעו לפני כמה ימים אנשים זועמים לבית המשפחה וצלצלו בפעמון הדלת, וכשהאם פתחה את הדלת, הם צעקו: "את אמא של רוצחת ילדים, הבת שלך רוצחת ילדים. את שלחת את הבת שלך לישראל כדי להרוג תינוקות".
האם המבוהלת מיהרה להגיש תלונה במשטרה. היא סיפרה כי היא הרגישה מאוד מאוימת. "הבת שלי לא גרה איתי. איך הם מעיזים להיכנס לטריטוריה שלי?" אמרה. האם הוסיפה שזאת לא הפעם הראשונה שבה אנשים הגיעו לביתה וזעמו על כך שבתה שירתה בצה"ל.
בעבר, נתונים אישיים של האם ובתה כבר פורסמו ברשת, ולאחר מכן האם קיבלה איומים. היו גם כאלה שהגיעו למקום עבודתה והשאירו שם עלונים. "הם צעקו: 'איפה היא? היא רוצחת ילדים', ואז התחילו ללכת בבניין עם דגל פלסטין ולחפש אותי. אפשר לחוות דעה אחרת, אבל זה ממש יצא מפרופורציות", אומרת האם. "למשטרה כבר יש את התמונות של האנשים שהטרידו אותנו בבית, אז אני מקווה שהם יועמדו לדין". המשטרה אישרה שהתקבלה תלונה ושהיא רואה את המקרה בחומרה ותחקור את הנושא.
משגרירות ישראל בהולנד נמסר שהמקרה מוכר להם: "יש כאן לאחרונה עלייה משמעותית באירועי אנטישמיות ובניסיונות להתנכל לחיילים ישראלים-הולנדים ומשפחותיהם על ידי ארגונים פרו-פלסטיניים, ובכלל המצב מחמיר. המשפחה הועברה למלון בסיוע הקהילה (ארגון מכבי) ואנחנו פועלים עם הקהילה מול רשויות הביטחון, הפרלמנט והממשל לעצירת ההשתוללות וההסתה. לפני כמה ימים פוצצה הופעה של זמרת הולנדית יהודייה מפורסמת, לני קור, שלפני הרבה שנים זכתה באירוויזיון ובני משפחתה נמצאים בארץ ובצבא. הפרלמנט פרסם לפני יומיים הודעה משותפת חריגה של כל ראשי המפלגות (למעט שתי קיצוניות) בקריאה דחופה לציבור ההולנדי לפעולה בעקבות הפגיעה ופעילות הסתה ושנאה נגד היהודים בהולנד".

תקריות גם בטורקיה ובארה"ב

במקרה נוסף, שאירע בנמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול, הופיעה על המסכים מודעה נגד יהודים. ארגון המכנה את עצמו "קול הקוראן" פרסם בטורקית את המשפט: "(שמע יא מוחמד!) אתה תראה כי האויב הגדול ביותר של המאמינים הם היהודים ועובדי האלילים".
3 צפייה בגלריה
השלט בשדה התעופה של איסטנבול
השלט בשדה התעופה של איסטנבול
השלט בשדה התעופה של איסטנבול
השלט הופיע באולם הנוסעים בשדה התעופה החדש של איסטנבול, בבתי קפה ואפילו בדיוטי פרי. בשלב זה אין טיסות ישירות בין ישראל לטורקיה, לאחר שחברת טורקיש איירליינס הפסיקה את טיסותיה בעקבות פרוץ המלחמה.
ד"ר חי איתן כהן ינרוג'ק מאוניברסיטת תל אביב אמר: "לראות כזה שלט בשדה תעופה, שנוחתים וממריאים ממנו כל כך הרבה יהודים וישראלים, זה באמת מדאיג ומראה את רמת האנטישמיות ההולכת וגדלה בטורקיה".
ואם לא די בכך, משפחה ישראלית הבחינה כי על קופסת שימורים של מלפפונים חמוצים של "קבוצת יבנה" בווירג'יניה שבארצות הברית, הודבקה מדבקה שעליה כתוב "מחרימים סחורה ישראלית, שמזוהמת באפרטהייד ובציונות".
3 צפייה בגלריה
המדבקה על קופסת השימורים
המדבקה על קופסת השימורים
המדבקה על קופסת השימורים