במוצאי השבת האחרונה קבע דוד, הייטקיסט תושב בית שמש, עם אדם שהציע למכירה הליכון דרך אתר יד2 בעיר מודיעין, אך הוכה בתדהמה כאשר זכה לטריקת דלת בפניו – רק מפני שהוא חרדי. "שמעתי על מקרים כאלה והתקשיתי להאמין שזה יכול לקרות במדינת ישראל, עד שזה קרה לי", אמר בריאיון לאולפן ynet.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"סיכמנו שעה וסיכמנו מחיר, והייתי צריך לבוא ולאסוף את המכשיר", גולל דוד (שמו המלא שמור במערכת) את השתלשלות האירועים. "הבאתי איתי גם את הבן שלי שיעזור לי לבחור. הגענו ולחצנו על האינטרקום בכניסה. כנראה אז הם ראו שמדובר בחרדי, כי הם פתחו לי את הדלת – אבל כנראה היה להם חשוב מאוד להגיד לי את זה בצורה ישירה, ישר לפנים".
קראו עוד בערוץ היהדות:
לדברי דוד, "דפקתי – ואחרי שתי דקות בעלה של המוכרת שדיברה איתי פתח את הדלת. ואז הוא אומר לי: אנחנו לא עושים עסקים עם חרדים בכלל – וטרק את הדלת בפנינו".
מושפל וכועס שב דוד עם בנו לרכב, ויצא לביתו. אך אז הוא זכה לשיחה נוספת מהמוכרת, שהוקלטה והובאה במשדר ynet – ומאששת את כל טענותיו. באופן קר ויבש היא מנהלת מולו משא ומתן ללא התנצלות, ומבהירה שאם הוא עדיין מעוניין במוצר – שיבוא לאסוף את ההליכון שאותו היא תשאיר מחוץ לדלת.
1 צפייה בגלריה
המודעה מיד 2
המודעה מיד 2
המודעה מאתר יד 2
"אמרתי לה שזה לא מקובל עליי, ושאני רוצה להיכנס ולראות", סיפר. "אמרתי לה שהגעתי אליהם במיוחד ושרפתי שעה שלמה. בזבזתי זמן, גם הבאתי מישהו שיעזור לי. מותר לי לפחות לבקש את הבקשה הבסיסית... היא ענתה שהיא לא מנהלת איתי את הדיון הזה, ושאלה אם אני רוצה או לא, כי זה מה יש. אמרתי לה שההתנהגות שלהם היא בלתי נסבלת ואני לא מעוניין במוצר".

"אני כנראה לא היחיד שזה קרה לו"

דוד סיפר בריאיון ל-ynet כי חש השפלה: "אני עובד בחברת הייטק בהרצליה פיתוח, פוגש הרבה את הציבור החילוני ומכיר אותו לעומק, ואני יודע שזה לא מייצג בשום צורה את הציבור הכללי", אמר, "אבל עדיין, התופעה הזו קיימת ואני שומע עליה מאנשים שלא כולם יודעים להגיע ל-ynet. בעבר הייתי אומר לאנשים שזה לא יכול להיות, אבל כעת, כשפגשתי את זה באופן אישי, הבנתי שיש תופעה כזו, ואני מאמין שאני לא היחיד שזה קורה לו".
דוד מספר כי התלבט אם לפרסם את הסיפור, אבל חשוב לו "להעביר מסר לפוליטיקאים שלנו – שידעו שלאמירות שלהם על סכנה לדמוקרטיה, שנצבעות בצבעי שחור על גבי שחור, ובמקרה הזה תרתי משמע – יש השפעה. שיש אנשים שמפרשים את זה כקריאה לעשות משהו כדי 'להציל את הדמוקרטיה'".
לדבריו, "לאחרונה יש תחושה של החרפה בשיח. זה משהו שמורגש באוויר, וצריך לעצור ולחשוב מה עושים עם זה. יש מחלוקות, אבל בסוף אנחנו עם אחד, והדרך לפתור אותן היא להקשיב ולהבין האחד את השני – ולא לפגוע, להסית ולשנוא זה את זה".
בניסיון לקבל תגובה פנתה המערכת למוכרים, אך הללו טרקו את הטלפון. רק לאחר הפרסום באולפן ynet, המוכר התקשר להתנצל על המקרה. דוד סלח ואמר כי העניין מאחוריו, והשיחה הסתיימה ברוח טובה.