מנחם מנדל נרבוני בסך הכול רצה לעזור לאדם במצוקה, ומצא את עצמו בתפקיד הגיבור בזכות סרטון ויראלי שעורר הדים בצרפת. הכול החל כאשר היוטיובר הצרפתי דימרסי, שמחזיק חשבונות עם מיליוני עוקבים ביוטיוב וברשתות החברתיות, ערך ניסוי חברתי בסגנון "מה אתם הייתם עושים": הוא העמיד פנים שהוא שופך על עצמו חומר דליק ומתכוון להצית את עצמו, כדי לראות אם אנשים ייחלצו לעזרתו או יעמדו מנגד.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
איש מבין עוברי האורח והאנשים שישבו בבית הקפה לידו לא קם ממקומו כדי לעזור לו – עד שמנחם מנדל, יהודי חרדי מפריז עם כיפה וציצית, רץ לעברו במטרה למנוע ממנו לפגוע בעצמו. בסרטון אפשר לראות כיצד הוא מכה בידו של היוטיובר כדי שלא יצליח להדליק את המצית, ולאחר מכן מחבק אותו.
בריאיון ל-ynet Live מבהיר נרבוני שלא ידע בזמן אמת שמדובר רק בניסוי חברתי: "צילמתי וידאו בשבילי הטיקטוק שלי, ואחרי שסיימתי הלכתי ברחוב וראיתי בן אדם עם מכל דלק. בהתחלה חשבתי שאלה מים שהוא שופך על עצמו בגלל החום, אבל אחר כך ראיתי את הפנים שלו והבנתי שהוא עצוב ומדוכא, ושזה לא סתם מים. אחר כך ראיתי שהוא הוציא את המצית. כשראיתי בן אדם שבא לשרוף את עצמו ככה, האינסטינקט הראשון שלי היה לבוא ולקחת את האש. אמרתי לעצמי: לא ייתכן שלנגד עיניי אראה אדם מצית את עצמו, אז לקחתי את המצית וישבתי איתו".
1 צפייה בגלריה
מנחם מנדל נרבוני נחלץ לעזרתו של היוטיובר
מנחם מנדל נרבוני נחלץ לעזרתו של היוטיובר
מנחם מנדל נרבוני נחלץ לעזרתו של היוטיובר. לא היה יכול לעמוד מנגד
(צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב Dimerci tv)
בשלב הזה הוא פתח בשיחה עם כוכב הרשת. "אמרתי לו שזה לא הדבר הנכון לעשות", הוא משחזר. "אמרתי: 'אתה יודע, חיים רק פעם אחת. מה הבעיה שלך? אני אעשה כל מה שאתה רוצה כדי לעזור לך להתמודד עם הבעיה שלך'. אחרי דקה הוא אמר לי שזה רק סרטון".
הסרטון שהכה גלים הועלה ליוטיוב ב-8 ביולי, והוסר משם בשלב מסוים בטענה שהוא "עלול להכיל תוכן אובדני או פגיעה עצמית". בכל מקרה, נרבוני הספיק לקבל אינספור תגובות. "קיבלתי תגובות מכל העולם, מצרפת, מאמריקה ומהארץ", הוא מתאר. "כולם אומרים לי: 'כל הכבוד, זה קידוש השם גדול וממש יפה. בכל העולם רואים עכשיו מה זה לב יהודי'".