קברו של הרב אהרון לייב שטיינמן, בבית העלמין בבני ברק, חולל הלילה על ידי אלמונים - ערב יום השנה הרביעי לפטירתו. הם ריססו בצבע שחור את המצבה שעל הקבר, והשאירו במקום מנשרים בגנות המנוח, שהיה ממנהיגי הציבור החרדי. הערכה היא כי מאחורי המעשה עומדים פעילים קיצוניים מהפלג הליטאי הירושלמי, שלחמו ברב שטיינמן עוד בחייו וראו בו פשרן שאינו מתאים להנהיג את הזרם החרדי המרכזי.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), המוכר כאחד מתלמידי הרב המובהקים, שוחח הבוקר עם מפקד מרחב דן במשטרה, ניצב דני חדד, והשניים סיכמו כי יוקם צוות חקירה מיוחד לאירוע במאמץ ללכידת המבצעים. לדברי אשר, "כלל הציבור החרדי בארץ ובעולם חש הבוקר זעזוע וזעם עצום, ויש להקצות את כל המשאבים הנדרשים כדי לחשוף את הפושעים ולהעמידם לדין".

"מעשה נבלה"

השר לשירותי דת, מתן כהנא (ימינה), שנמצא בקונפליקטים רבים מול נציגי המגזר החרדי, הביע שאט נפש: "מעשה נבלה הוא לחלל קברו של כל אדם, קל וחומר את קברו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל בערב אזכרתו", כתב בהודעת גינוי שהוציא. "אני משתתף בצער כל מוקיריו, ומקווה שהעבריין ייתפס בקרוב ויבוא על עונשו".
2 צפייה בגלריה
חילול קברו של הרב שטיינמן
חילול קברו של הרב שטיינמן
חילול קברו של הרב שטיינמן
(באדיבות "המחדש")
ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את חילול קברו של גדול הדור, הרב שטיינמן זצ״ל, ומצפה מהמשטרה שתמצה את הדין עם האחראים למעשה נתעב זה".
יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר כי הזדעזע עד עמקי נפשו "מהחילול הנפשע והבלתי נתפס של ציון מרן הגראי״ל שטיינמן זצוק״ל. יד ערלה ונבזית ההינה לבצע את המעשה הנורא סמוך ליום השנה לפטירתו, ופגעה קשות בלב כל יהודי החרד לכבודם של גדולי ישראל". הוא הוסיף כי הוא "קורא לרשויות החוק ללכוד את המבצעים במהירות, ולהענישם בכל חומרת הדין".
2 צפייה בגלריה
חילול קברו של הרב שטיינמן
חילול קברו של הרב שטיינמן
חילול קברו של הרב שטיינמן
(באדיבות "המחדש")