רבבות בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בעצרת "תפילה וזעקה" בכותל המערבי, הגדולה ביותר מאז פרוץ המלחמה. לדברי המארגנים, העצרת התקיימה בעקבות "המצב הקשה שבו שרוי עם ישראל". באירוע נשאו תפילות לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, להחלמת הפצועים ולהשבת החטופים. בתפילה השתתפו בני משפחות החטופים, ואיתי רגב שחזר משבי חמאס.

העצרת התקיימה במעמד הרבנים הראשיים לישראל– הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, רב העיר העתיקה וזקן הרבנים הרב אביגדור נבנצל, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, רבנים, דיינים ואישי ציבור, ובהשתתפות עשרות בני משפחות החטופים ורבבות שהגיעו מרחבי הארץ.
במהלך התפילה תקעו בשופרות ובחצוצרות, נאמרו פרקים מתוך הסליחות, פרקי תהילים, קבלת עול מלכות שמיים וכן תפילות מיוחדות לשלום חיילי צה"ל, לרפואת הפצועים ולהשבת החטופים. נציגי משפחות החטופים השתתפו באמירת התהילים.
2 צפייה בגלריה
איתי רגב בעצרת תפילה להשבת החטופים בכותל המערבי
איתי רגב בעצרת תפילה להשבת החטופים בכותל המערבי
איתי רגב בעצרת תפילה להשבת החטופים בכותל המערבי
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
רב הכותל המערבי, שמואל רבינוביץ, אמר: "אנחנו עומדים כאן, ערב ראש חודש שבט, כדי לזעוק את הצער, את הכאב ואת התקווה. הושיעה את עמך וברך את נחלתך. אנחנו עומדים כאן באחדות. אין פה שבטים. אין פה מחנות. למדנו את השיעור שלנו. אנחנו עומדים בתפילה לפניך כאיש אחד. יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ, שֶׁתְּחַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶת הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה, שיהיה חודש של גאולת השבויים. חודש של ניצחון על האויב האכזר. חודש של בשורות טובות, ישועות ונחמות".

"האור הזה מגשר על פני פערים"

בהמשך הערב בכיכר החטופים בתל אביב התקיים אירוע נוסף של הבעת סולידריות מצד הציבור הדתי כלפי החטופים והמאמצים להשבתם. תחת הכותרת "מתאחדים בתפילה" השתתפו רבים מהמגזר הדתי-לאומי, בהם תלמידי ישיבות ואולפנות, בערב של תפילה ושירה למען החזרת החטופים ושלומם של חיילי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
אירוע "מתאחדים בתפילה" בכיכר החטופים
אירוע "מתאחדים בתפילה" בכיכר החטופים
אירוע "מתאחדים בתפילה" בכיכר החטופים
באירוע שנערך בהשתתפות בני משפחות החטופים השתתף גם הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, שקרא לציבור לקבל על עצמו מצוות עשה של "ואהבת לרעך כמוך", ולהכריז יחד איתו: "הריני מוחל וסולח לכל אחד ואחד שפגע בי, בגלגול הזה ובגלגולים אחרים, מחילה גמורה ושלמה, והריני אוהב כל אחד ואחד מישראל".
מלבד הרב אליהו, באירוע השתתף גם הרב איתמר אלדר, ועל החלק האמנותי הופקדו עידן רייכל ואהרן רזאל ששרו בפני הקהל. הערב הופק בידי מירה לשם מתוך תפילה לאחדות ואהבה. מירב לשם גונן, אימה של רומי גונן שנחטפה לרצועת עזה ועדיין מוחזקת שם בשבי, אמרה לקהל: "אני מתרגשת מאוד להיות פה היום. החושך הזה נכנס לחיים שלנו ב-7 באוקטובר. מאותו רגע התחיל להיכנס חזרה אור – בדמות המשפחה שלנו שהתחברה, ובדמות המשפחה שלא ציפיתי להיות חלק ממנה, משפחת החטופים".
לדבריה, "בימים האלה האור הזה מתחזק עוד יותר, כי הוא מגשר על פני הפערים שחושבים שיש בינינו, על פני דעות שונות ומחשבות שונות. היום, ראש חודש שבט, הגענו ליום שבו האור הוא הכי חזק. אחרי התפילה העוצמתית בכותל, עכשיו אני פה יחד איתכם. אם מישהו היה אומר לי לפני שלושה חודשים שזה יקרה, הייתי חושבת שהוא על סמים. כולנו באמת מאוחדים, לא רק מדברים על המילה אחדות. המטרה העליונה של כולנו היא לקדש את החיים, להחזיר את החטופים הביתה. יש לנו אולי דיאלוג על הדרך הנכונה, אבל כולנו רוצים את החטופים חזרה בבית".