כשברקע הפרסומים בתקשורת של עדויות מצד נשים שטענו כי הוא ניצל אותן מינית, הסופר ואיש החינוך החרדי חיים ולדר שם קץ לחייו היום (יום ב'). הרב שמואל אליהו, שאל בית דין רבני שהקים הגיעו עדויות רבות של מתלוננות נגד ולדר, אמר בעקבות הידיעה: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות; שישנה את דרכו; שלא ייפגעו עוד נשים", מסר הרב אליהו, "הוא היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו".
3 צפייה בגלריה
"מחזק את הנפגעות". מימין: הרב שמואל אליהו. משמאל: חיים ולדר
"מחזק את הנפגעות". מימין: הרב שמואל אליהו. משמאל: חיים ולדר
"מחזק את הנפגעות". מימין: הרב שמואל אליהו. משמאל: חיים ולדר
(צילום: מאיר סלם, אוהד צויגנברג)
יממה לפני מותו פרסם הרב שמואל אליהו שלידי בית דין רבני שהקים הגיעו עדויות מ-22 נשים ונערות שטענו כי ולדר פגע בהן מינית. עד להתפוצצות הפרשה נחשב ולדר לדמות נערצת ברחוב החרדי, והסערה סביבו טלטלה את המגזר בתקופה האחרונה.

באתר החרדי התעלמו מהפרשה

בכלי התקשורת החרדיים גימדו או העלימו כליל את דבר החשדות נגד ולדר בדיווחים על מותו. תחנות הרדיו החרדיות, בהן רדיו "קול חי" שבו עבד המנוח, לא דיווחו כלל על פטירתו.
באתר החרדי "בחדרי חרדים" נכתב בכותרת הידיעה: "הסופר חיים ולדר ז"ל הלך לעולמו בגיל 53". בכותרת המשנה כונה הנפטר "הרב חיים ולדר" וצוין שהוא סופר הנודע ואיש חינוך מפורסם במשך שנים רבות – אך בדיווח כולו לא נכתב דבר על הטענות החמורות שעלו נגדו.
3 צפייה בגלריה
הידיעה הראשונית על מותו של ולדר באתר "בחדרי חרדים"
הידיעה הראשונית על מותו של ולדר באתר "בחדרי חרדים"
אף מילה על הפרשה. הידיעה על מותו של ולדר באתר "בחדרי חרדים"
(צילום מסך)
בידיעה עצמה תוארו קורות חייו ועיסוקיו השונים של ולדר, וצוין בין השאר שהוא זכה בפרס ראש הממשלה "מגן הילד", אבל כאמור לא הוזכרו כלל הפרשה והעדויות נגדו. בסיום הידיעה נכתב: "יהי זכרו ברוך".
באתר המתחרה "כיכר השבת" דווקא הזכירו את הפרשה, אבל בלשון מרומזת ומכובסת, ולא בהבלטה אלא בתוך הדיווח. "לפני מספר שבועות הושעה המנוח ז"ל מהגשת תוכניתו השבועית ברדיו 'קול חי' בעקבות עדויות כי התנהג בצורה שאינה הולמת, שפורסמו בעיתון 'הארץ'. חיים ולדר ז"ל הכחיש בנחרצות את כל מה שיוחס לו, ואף הודיע כי 'החליט לקחת פסק זמן מכל עיסוקיו הציבוריים כדי להתפנות למאבק לטיהור שמו ולהקדיש את זמנו למשפחתו בעת הזו'", נכתב בידיעה.
"היום, כאמור, הוא נפטר והותיר את הציבור בהלם גדול", נכתב בהמשך הידיעה ב"כיכר השבת", "אחד מחבריו ספד לו בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר כי 'עצוב מאוד, בלתי נתפס. אין מילים. הוא היה בעל חסד עצום וטוב לב שאין הרבה כמוהו, פשוט טרגדיה'".
3 צפייה בגלריה
הידיעה על מותו של ולדר באתר "כיכר השבת"
הידיעה על מותו של ולדר באתר "כיכר השבת"
"התנהג בצורה שאינה הולמת". הידיעה באתר "כיכר השבת"
(צילום מסך)
"בגיל 53 בלבד; הסופר חיים ולדר ז"ל הלך לעולמו", נכתב בכותרת הידיעה. בדיווח תוארו קורות חייו בקצרה, כולל סדרת ספרי "ילדים מספרים על עצמם" שפרסמה אותו ברבים. סופר שהוא כתב שנים רבות ב"יתד נאמן", ביטאון התנועה הליטאית "דגל התורה", ונטען שהוא "הפך לאחת הדמויות המשפיעות בעולם החרדי".
כמו בידיעה באתר המתחרה, ב"כיכר השבת" ציינו שוולדר איבד את בנו, צביקי, שנפטר לפני כשנתיים ממחלה קשה, ואף צוין שפטירת הבן "שברה את ליבו".