בשיתוף עמותת סולמות
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ). צפו בפרק ה-34 - פרשת במדבר בראש הכתבה.
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.

פרשת במדבר

לכל איש יש שם. אנשים הם לא רק מספרים. אפילו בעידן המחשב והלייקים, יש משמעות רבה להתייחסות אישית לבני אדם.
משפחת עדן מנסה להגדיל את הרווחים שלה על ידי הגדלת כמות המכירות של הציורים, כמות ההזמנות לטיולים, וכמות האוכלים במסעדה. לשם כך, הם משקיעים בפרסום ובשיווק. יותם מנסה לעשות לעצמו עבודה קלה, ובמקום להשקיע בפרסום איכותי, הוא קונה עוקבים. גלי ודנה מנסות (ללא הצלחה) להסביר לו שזה לא ראוי, ומגייסות לעזרתן את פרשת השבוע - פרשת במדבר.
1 צפייה בגלריה
אפילו בעידן המחשב והלייקים, יש משמעות רבה להתייחסות אישית לבני אדם.
אפילו בעידן המחשב והלייקים, יש משמעות רבה להתייחסות אישית לבני אדם.
אפילו בעידן המחשב והלייקים, יש משמעות רבה להתייחסות אישית לבני אדם.
(צילום: בנימין חירם ואלי זינגר)
משה עורך מפקד, כדי לדעת את כמות העם, אך הוא איננו מתייחס רק למספר הסופי, אלא מונה כל אחד בשמו ובשם משפחתו. בכך הוא מבהיר שאפילו במפקד יש ערך לאנשים עצמם, ולא רק לכמות המספרית הסופית. כך גם בשיווק איכותי צריך להגיע למספר גדול של עוקבים אמתיים, שמתעניינים באמת במוצר, ולא עוקבים פיקטיביים.

ממש לא לדתיים בלבד

החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.

קרדיטים:

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג
בשיתוף עמותת סולמות