בית הכנסת "ישראל הצעיר" בבני ברק ממוקם במתחם שבו מתגוררים קשישים ניצולי שואה. כשהגיעו לתפילת השחרים בשבת, בשמונה בבוקר בדיוק, הם נדהמו לגלות צלבי קרס שרוססו על הקירות. "כולם היו מזועזעים לחלוטין", אומר רב בית הכנסת, סא"ל (במיל') חיים אשר לנדאו, בריאיון לאולפן ynet. "הדבר הזה השרה אווירת נכאים, סוג של תשעה באב בבית הכנסת - בעיצומה של השבת".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לאיש לא ברור, בשלב זה, מה הוביל לוונדליזם הפוגעני הזה, במסגרתו גם הושלכו בכניסה לבית הכנסת תמונותיה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים לפני מספר שנים, ופריטים מבזים נוספים. המשטרה פתחה בחקירה והודיעה על ממצאים שהיא אוספת בזירה.

"התפילה הייתה קשה מאוד"

"ישראל הצעיר" בבני ברק היא קהילה ותיקה המרכיבה דתיים-לאומיים וחרדים גם יחד, והרב מספר כי חרתה על דגלה אחדות ישראל וקירוב לבבות. "המתפללים בחלקם הם ניצולי שואה דור ראשון, המתגוררים במושב זקנים הסמוך", מספר הרב. "מתפללים אחרים הם בחלקם בנים לניצולי שואה, נכדים לניצולי שואה. התפילה הייתה קשה מאוד".
1 צפייה בגלריה
השחתת בית הכנסת בבני ברק
השחתת בית הכנסת בבני ברק
השחתת בית הכנסת בבני ברק
הוא הוסיף כי "המקום הזה הוקם על ידי משפחות עם מספרים על הידיים. רק לאחרונה נפטר אחד המתפללים, הרב יצחק בלבן, בן 91, שהיה חמש שנים באושוויץ. לפניו נפטר רבי זאב ברקוביץ, גם הוא ניצול אושוויץ. אני עצמי קרוי על שם סבי שנרצח בשואה ובן לניצול שואה שסבתי הבריחה מגטו בוכניה ומרכבת המוות לאושוויץ. למותר לציין את סערת הרגשות של כולנו".
הרב לנדאו ציין את פרשת השבוע שבה מתוארת ארץ ישראל כגורם המאחד לכל פלגי העם. "בזכות הכמיהה המשותפת של כל יהודי באשר הוא, זכינו לחזור ולכונן את ארץ ישראל אחרי השואה".

ראש הממשלה: "מעשה של נבזות ורשעת"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גינה את המקרה ואמר כי "השחתת בית הכנסת בבני ברק היא מעשה חמור של שנאה והסתה. ביזוי קודשי ישראל, ובתוך כך השימוש הנפשע בתמונתה של הנערה שירה בנקי ז"ל שנרצחה, הוא מעשה של של נבזות ורשעות".
הוא הבטיח כי "לא נעבור על כך בשתיקה. המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים, ואנו נבוא עימם חשבון", והפציר, "לקראת חודש אלול", שיחול בשבוע הבא, "עם ישראל צריך להתאחד ולגלות אהבת חינם איש לרעהו".
‏השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר כי "הוונדליסטים שהשחיתו הלילה את בית הכנסת בבני ברק בצלבי קרס, ועוד העזו לטמא את זכרה של שירה בנקי ז״ל, ילדה שהייתה כולה אור, יופי ואהבת האחר - אנחנו נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו".