יהודי אוקראינה חזרו להשתמש בימים האחרונים בגנרטורים, בעקבות המתקפות האחרונות של רוסיה על ערים מרכזיות במדינה.
תחנות חשמל נפגעו, וכתוצאה מכך אזורים גדולים בערים דניפרו, חרקוב, קייב, זפוריז'יה וחמלניצקי נותרו ללא חשמל. בקהילה היהודית בחרקוב מדווחים כי הופסק זרם המים בעקבות מתקפה.
2 צפייה בגלריה
"חוזרים לימי המלחמה הראשונים": בקייב, עיר הבירה, מפעילים  את הגנרטורים
"חוזרים לימי המלחמה הראשונים": בקייב, עיר הבירה, מפעילים  את הגנרטורים
"חוזרים לימי המלחמה הראשונים": בקייב, עיר הבירה, מפעילים את הגנרטורים
(צילום: JRNU)
הקהילות היהודיות הגדולות בעיר חרקוב, זפוריז'יה ואודסה, החלו להפעיל את הגנרטורים שהובאו אליהם בחורף שעבר על ידי הרשת של חב"ד במדינה JRNU. "הגנרטורים האלה נועדו למצבי חירום וחשבנו שהגל הקשה מאחורינו", סיפר הרב משה מוסקוביץ, רב העיר חרקוב ושליח חב"ד, "אבל חזרנו ברגע אחד לימים הראשונים, ממש כמו בתחילת המלחמה".
בעיר הגרעין זפוריז'יה הפעילו את הגנרטורים ואנשי הקהילה, מכל רחבי העיר, מיהרו לבית הכנסת כדי להתחמם מעט. "המתקפה הייתה מהקשות ביותר שספגנו כאן", סיפר הרב נחום ערנטרוי, רב העיר ושליח חב"ד, "בזכותם של הגנרטורים – יש ליהודי העיר 'אורה ושמחה וששון ויקר', ונקווה שכך יהיה גם לכל תושבי העיר".
2 צפייה בגלריה
יהודי בעיר אודסה בכניסה לבית הכנסת
יהודי בעיר אודסה בכניסה לבית הכנסת
יהודים בעיר אודסה בכניסה לבית הכנסת
אודסה חוותה את אחת המתקפות הקשות ביותר. על פי הדיווחים, עשרות טילים ועוד כ-70 מל"טים כוונו לעבר העיר בימים האחרונים. "עבר עלינו לילה מטורף", סיפר רב העיר אודסה ושליח חב"ד, הרב אברהם וולף. "עברנו מיד לשימוש בגנרטורים המיוחדים. בבית, בבית הכנסת, בבתי הספר, בגני הילדים, בבית הילדים 'משפחה', במושב זקנים".
עוד סיפר הרב וולף, המכהן כרב של דרום אוקראינה: "עבר עלינו לילה ממש הזוי, כשעה בלתי נסבלת של פיצוצים".