בשל המצב הביטחוני, הילולת רחל אימנו נערכת הערב (ד') במתכונת שונה מהרגיל. גורמי הביטחון הודיעו כי לא תתאפשר השנה כניסת קהל רב לקבר רחל ביום ההילולה – ובמקום העלייה ההמונית לרגל נערכה בקבר עצרת תפילה שהועברה לעולם בשידור חי, בהשתתפות הרבנים הראשיים והזמר אהרן רזאל, כאשר יהודים מהארץ ומהתפוצות יכולים להתחבר אליה מרחוק.
בעקבות המלחמה, בעצרת נישאה תפילה להצלחת עם ישראל וחייליו, לרפואת הפצועים ולהשבת החטופים. את העצרת יזם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. "עם ישראל כולו מאוחד ומלוכד כדי להכניע את האויבים שקמו עלינו לכלותנו", אמר הראשון לציון הרב יצחק יוסף באירוע. "אנחנו מתפללים בכל יום עבור כל החיילים וכוחות הביטחון, שיחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום, וכן מתפללים שכל החטופים והשבויים שנחטפו בידי המחבלים הארורים הללו יחזרו לביתם במהרה, בריאים ושלמים. שלא נשמע עוד שוד ושבר בגבולנו, שנשמע כולנו בשורות טובות. הקדוש ברוך הוא איתנו, שאף אחד לא יפחד. נבטח בקדוש ברוך הוא ונזכה לשמוע בשורות טובות, ישועות ונחמות, אמן".
(השידור מקבר רחל)

הרב הראשי דוד לאו הוסיף: "אנחנו זוכרים את דברי חז"ל שמתארים לנו איך אמא רחל מבכה על בניה, ומבטיח לה הקדוש ברוך הוא – 'ושבו בנים לגבולם'. זו השעה שבה כולנו יחדיו. אנחנו תמיד עם אחד, אבל לא תמיד מראים את זה. בימים הקשים האלה מרצחים שפלים קמו ובברבריות איומה פגעו ורצחו נפשות רבות, פגעו וחטפו אנשים, נשים וטף. עם ישראל כולו כאחד פונה אל האבות והאימהות שלנו בבקשה להיות שליחים בפני בורא עולם, ולבקש מהקדוש ברוך הוא: בנים אנחנו, אחים ואחיות אנחנו, של כל הזקוקים לעזרה.
"נבקש ריבונו של עולם בעד אחינו ואחיותנו הנמצאים בצרה, בצוקה ובשביה. נתפלל בעד כל אלו שנמצאים מחוץ לביתם ובעזרת ה' ישובו לביתם לשלום, לחיים וליישב את אדמת הקודש. נתפלל עבור כל חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שיצליחו במשימתם להשבית אויב וישובו בריאים ושלמים לביתם. נתפלל בעד כל עם ישראל, שיזכה לשבת בשלום, בשלווה, בהשקט ובטח וביחד, כאן בארץ ישראל".
מדי שנה אלפים פוקדים את מתחם קבר רחל אימנו בפאתי בית לחם בי"א בחשוון, יום פטירתה על פי המסורת היהודית. השנה, כאמור, לא התאפשרה הגעת המונים למקום בגלל המתיחות הביטחונית, והאירוע נערך במתכונת מצומצמת יחסית.
פורסם לראשונה: 19:55, 25.10.23