שיעור התקריות האנטישמיות בניו זילנד עלה בחדות מאז מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, והן כוללות התקפות על תלמידי בתי ספר, הצתה של מרכז יהודי, בתי כנסת שניזוקו מוונדליזם ואיומים על פצצות בתוך בתי הכנסת.
מחצית מהמשיבים לסקר שנערך על ידי "המרכז לחינוך לשואה" דיווחו שילדים יהודים חוו אנטישמיות בבית הספר מאז 7 באוקטובר. חלקם ננעלו בארון, הותקפו במקל מטאטא ועל חולצת בית הספר שלהם שורטט מגן דוד. מאחר שתלונות קודמות לא טופלו, רק 40 אחוז מההורים דיווחו על תקריות.
"כשהתלוננתי על כך שהבת שלי הותקפה בשל אמונתה היהודית, בית הספר אמר לי שהיא פשוט צריכה להתרחק", הסביר אחד ההורים. "עכשיו הבן שלי חווה אנטישמיות בגלל המלחמה, אני לא יכול למצוא טעם להתלונן שוב".
1 צפייה בגלריה
חרבות ברזל, מפגינים נגד ישראל בכרייסטצ'רץ' ניו-זילנד
חרבות ברזל, מפגינים נגד ישראל בכרייסטצ'רץ' ניו-זילנד
מפגינים נגד ישראל בכרייסטצ'רץ', ניו זילנד
( צילום: Sanka Vidanagama / AFP)
העיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" דיווח כי הקהילה היהודית בניו זילנד מוערכת על ידי המועצה היהודית של המדינה בכ-10,000 איש, מתוך אוכלוסייה כוללת של חמישה מיליון. המרכז היהודי של ארגון "הבונים דרור" ליד בית כנסת באוקלנד נפגע מהצתה בחודש נובמבר, ובתי כנסת ברחבי ניו זילנד הושחתו שוב ושוב, כולל איומי פצצות.
נוסף על כך, בעקבות המלחמה יש דיווחים על חרמות ואיומים בהטמנת פצצה על עסקים וארגונים יהודים. סקר של המועצה היהודית של ניו זילנד עוד משנת 2021 גילה ש-60 אחוז מהניו-זילנדים אמרו שהם מסכימים עם הצהרות אנטישמיות.
ג'ולייט מוזס, מהמועצה היהודית של ניו זילנד, אמרה כי "המשטרה מספקת נוכחות לצד קבוצת האבטחה הקהילתית (CSG) בחלק מהאתרים היהודיים". סגן ראש הממשלה, דיוויד סימור, אמר: "מדאיג לראות עלייה בהתנהגות האנטישמית ומחשבותיי עם אנשי הקהילה היהודית שחיים בפחד כרגע".