"כשהם יחד, זה פשוט מרגש לראות את החיבור העמוק ביניהם. זה בעיקר נותן תקווה. למרות כל מה שעברנו – הם דור העתיד שלנו. ניסינו לשמר עבור המשפחות את המסורת של שנת המצווה, ועם הרבה מאמץ הצלחנו. זה חלק מהניצחון שלנו". כך אמרה אתמול (יום א') אורית לב ממושב נתיב העשרה, רגע לפני שבני המצווה ובנות המצווה מהמושב עלו לבמה בטקס מרגש שנערך לכבודם בתל אביב.
המושב, הנמצא סמוך מאוד לגבול הצפוני של רצועת עזה, איבד 20 מחבריו במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. המחבלים חדרו למושב מהאוויר, בעזרת מנצח ממונע (בקאי), ויצאו למסע הרג. חברי המושב נלחמו בהם בחירוף נפש.
2 צפייה בגלריה
חוגגים בר מצווה ובת מצווה בתל אביב
חוגגים בר מצווה ובת מצווה בתל אביב
חוגגים בר מצווה ובת מצווה בתל אביב
(צילום: יובל חן)
מאז אותה שבת, חברי המושב התפנו למקומות שונים ועד היום הם מפוזרים – בתל אביב, בגן יבנה, באשקלון והסביבה. תושבי המושב עדיין לא יודעים מתי יחזרו לבתיהם, שכן בנתיב העשרה, היישוב הצמוד ביותר לגבול רצועת עזה, המצב הביטחוני אינו מאפשר זאת.
"מאז שפרצה המלחמה ניסינו לשמר את המסורת של שנת המצווה, וזה לא פשוט בכלל. זו שנה גדושה בפעילויות, בתוכניות ובמשימות ערכיות, תרומה לקהילה", הוסיפה לב. "הצלחנו פחות או יותר לשמר את המסורת, אבל זה לא היה קל כי כולם מפוזרים ועדיין מסתגלים לתנאים החדשים. הם גם לא לומדים יחד באותם בתי ספר, כי הם מפוזרים ברחבי הארץ. אבל עם הרבה מאמץ הצלחנו, וזה חלק מהניצחון שלנו".
אתמול נערכה עבורם בתל אביב מסיבה גדולה, שבה נפגשו כל בני המצווה, בנות המצווה והמשפחות. מבין החוגגים היה גם הנער קורן תעסה, שאביו גיל ז"ל נרצח בנתיב העשרה כשהגן בגופו על ילדיו וקפץ על רימון. אחיו, אור תעסה ז"ל, נרצח בחוף זיקים.
2 צפייה בגלריה
הנערים שחוגגים בר ובת מצווה יחד עם איילת נחמיאס ורבין יו"ר הקרן לנפגעי טרור בסוכנות היהודית ומיכאל קיטאי מבלגיה (משמאל) ומנהל מרחב אירופה בקרן היסוד, דני קפלן (מימין)
הנערים שחוגגים בר ובת מצווה יחד עם איילת נחמיאס ורבין יו"ר הקרן לנפגעי טרור בסוכנות היהודית ומיכאל קיטאי מבלגיה (משמאל) ומנהל מרחב אירופה בקרן היסוד, דני קפלן (מימין)
הנערים שחוגגים בר מצווה ובת מצווה עם איילת נחמיאס ורבין, יו"ר הקרן לנפגעי טרור בסוכנות היהודית, מיכאל קיטאי מבלגיה (משמאל) ומנהל מרחב אירופה בקרן היסוד, דני קפלן (מימין)
(צילום: יובל חן)
האירוע התאפשר הודות למחווה של זוג יהודים מבלגיה, מיכאל ואינדיה קיטאי, ובסיוע קרן היסוד והקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית.
עדנה ויינשטוק-גבאי, מנכ"לית קרן היסוד, אמרה: "אירוע בת ובר המצווה של ילדי נתיב העשרה הוא עדות נוספת לתמיכה ולערבות ההדדית של תורמי קרן היסוד לתושבי מדינת ישראל. נמשיך בתפקידנו החשוב לגיוס כספים עבור מדינת ישראל ותושביה".
יו"ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, איילת נחמיאס ורבין, הוסיפה: "מעט מאוד ארועים ריגשו אותי מאז האסון כמו אירוע בר ובת המצווה לילדי נתיב העשרה. זאת קהילה חזקה ומדהימה, והתמיכה ההדדית בתוכה היא מופת של גבורה אנושית. אני מודה לתורמים על החיבוק החם לילדים האלה – זה ללא ספק יהיה עוגן בתהליך השיקום האישי והקהילתי".