מדי שנה מוטמנים בכותל המערבי פתקים רבים על ידי מתפללים מהארץ ומהעולם, יהודים ושאינם יהודים, לרבות פתקים הנשלחים באמצעות אתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי. בשל עומס הפתקים שנוצר, נדרשת מלאכת פינוי, שנעשית על פי ההנחיות ההלכתיות ובאמצעות שימוש בכפפות ובכלי עץ חד-פעמיים.

מטרת הפינוי, שנערך הבוקר (יום ג'), היא לפנות מקום לפתקים חדשים של מבקרים, שצפויים להגיע לכותל המערבי בחודשים הקרובים, וכן לפתקי תפילה שנשלחים ממדינות שונות ברחבי העולם. הפתקים נאספו בשקים וייקברו יחד עם ספרי קודש בלויים, המועברים לגניזה ייעודית. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, ליווה כמדי שנה את הפינוי באופן אישי ונשא תפילה לאחדות עם ישראל ועבור ההמונים שהטמינו את תפילותיהם.
מנהג הטמנת הפתקים בכותל המערבי תועד כבר לפני כ-300 שנה, כאשר רבי חיים בן עטר, הידוע גם בשם "אור החיים הקדוש", הורה לאדם עני להניח פתק בין אבני הכותל, כדי לזכות בפרנסה. פתקי התפילה נטמנים לכל אורכו של הכותל המערבי ואפשר לאתר אותם גם בין האבנים שנחשפו במנהרות הכותל המערבי.
בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים כי מדי חודש נשלחים בממוצע כ-3,000 פתקים דרך אתר האינטרנט של הקרן. זאת נוסף על מאות אלפי הפתקים שהמבקרים הרבים שפוקדים את הכותל מטמינים באופן אישי. בשנה האחרונה נשלחו דרך אתר הקרן כ-100 אלף פתקים ממדינות שונות ברחבי העולם, בהן: ארצות הברית, סלובקיה, ברזיל, קולומביה, גרמניה, הולנד, קנדה, אנגליה, רוסיה, ונצואלה, אוקראינה, הודו, מקסיקו, ארגנטינה, טייוואן ועוד.
3 צפייה בגלריה
פינוי הפתקים מהכותל המערבי
פינוי הפתקים מהכותל המערבי
הרב שמואל רבינוביץ משגיח על פינוי הפתקים
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
3 צפייה בגלריה
פינוי הפתקים מהכותל המערבי
פינוי הפתקים מהכותל המערבי
פינוי הפתקים מהכותל
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
3 צפייה בגלריה
הפתקים שהוטמנו בכותל המערבי
הפתקים שהוטמנו בכותל המערבי
פתקים שהוטמנו בכותל המערבי
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
לכותל המערבי נשלחים פתקים במהלך כל השנה, כל פתק והסיפור שעומד מאחוריו. בחצי השנה האחרונה, מאז 7 באוקטובר, נוסף על רבבות המבקרים שהגיעו לכותל והטמינו פתקים, נשלחו לכותל המערבי דרך אתר האינטרנט פתקים רבים מהארץ ומהעולם של לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, פצועים, משפחות החטופים, משפחות שכולות, צוותים רפואיים ועוד.
למרות ירידה במספר התיירים מאז חג שמחת תורה, עלה מספר הפתקים שהוטמנו על ידי ישראלים ונשלחו ממקומות שונים ברחבי הארץ.
בקרן למורשת הכותל המערבי מעדכנים כי מעמד ברכת הכהנים המסורתי בפסח יתקיים ביום חמישי, ב' חול המועד – י"ז ניסן התשפ"ד (25 באפריל 2024). סדר התפילות: תפילת שחרית – 8:45; ברכת כהנים ראשונה של שחרית – 9:15; תפילת מוסף – 10:15; ברכת כהנים שנייה של מוסף: 10:30; תפילה לחזרתם של החטופים, לשלום חיילי צה"ל, לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל – 10:45.