הסוד השמור ביותר במדינה (נניח) נחשף הערב: מעתה, כשיישאלו אלפי נערים ונערות בני 15-14 על ידי בני המגזר, בני כמה הם – התשובה תהיה, במקרים רבים, בציון שם השבט: "קווה". זהו השם שנבחר לילדי שנתון 2008, בני הציונות הדתית, חניכי תנועת "בני עקיבא", הטוענת לתואר "הגדולה בישראל".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
שם השבט החדש הוא עניין משמעותי אם יש לכם ילדים ב"בני עקיבא" – ובמיוחד אם הם בשבט הרא"ה, כלומר בכיתה ט' במפקד שבת הארגון. בחודש האחרון ציינו חניכי "בני עקיבא" את חודש הארגון השנתי בסניפים תחת הנושא "נפש יהודי הומייה", ובהתארגנות לשיא – שבת הארגון שצוינה היום והערב, במופעי דגלנות ובהופעות.
ב"בני עקיבא" הסבירו כי הרעיון שמאחורי הנושא "נפש יהודי הומייה" מבטא את השתוקקות הדורות וכיסופיהם למדינה ולשיבה לציון – ואת השמחה לחיות בישראל, כמו גם המשימה הגדולה להמשיך את העשיה ובניית הקומות הבאות של מדינת ישראל.

"להמשיך לקוות ולפעול"

השם "קווה" נבחר ברוב קולות בכינוס מליאת בני עקיבא שהתקיים בתחילת השבוע שעבר בירושלים. לקו הגמר הגיעו השמות תקווה/התקווה/קווה, עברי וקדימה/קדם. "קווה – הציווי של דוד המלך, המזכיר לנו את המילים 'קווה אל ה' חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה'' – ואת פירושן במסכת ברכות, שגם כשמתגלים קשיים ויש נפילות נמשיך לקוות לה', לייחל ולפעול", הסבירו בהנהלה הארצית.
1 צפייה בגלריה
יש כבר חולצות
יש כבר חולצות
יש כבר חולצות
"קווה – אנו פונים בקריאה לעצמנו, לעמנו ולמדינתנו שלא להסתפק במה שכבר נבנה, אלא להמשיך לקוות ולפעול כדי לבנות את קומות הרוח, הזהות והחיבור לשורשים של כולנו, יחד באהבה ובאמונה. קווה – הציווי שתישאו בשמכם מזכיר לנו כי בחלום, בתקווה ובציפייה טמון סוד החיים שלנו".
מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יגאל קליין, בירך את חברי השבט החדש: "כולנו תפילה שתהיו ותפעלו כנבואת הנביא ישעיהו: 'וקוֹוֵי ה' יחליפו כוח, יעלו אבר כנשרים, ירוצו ולא ייגעו, ילכו ולא ייעפו'. אנו מלאי אמונה שתמשיכו ותבנו את מדרגות הרוח, האור והשמחה של מדינתנו בעוז ובאמונה, ותמיד-תמיד 'עלו למעלה, עלו!'... שאו בגאון את דרך האחריות לגאולת ישראל, עלו בעשייה למען אחדות העם וחיבורו, ובעזרת ה' תזכו להיות חוליה מפוארת בשרשרת העשייה של תנועת בני עקיבא, הפועלת כל השנה בעוז ובענווה למען עמנו, ארצנו ותורתנו".