"בני השש ובני השבע, אמא'לה אמא'לה": קמפיין הסברה חדש שעלה הבוקר (ד') לרשתות החברתיות, קורא להקים ועדת חקירה לאלימות, לכאורה, שמפעילה משטרת ישראל במסגרת פעילויות האכיפה ושמירת הסדר הציבורי שהיא מקיימת בריכוזי המגזר החרדי.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על רקע שורת אירועים בחודשים האחרונים, שבהם תועדו שוטרים מפעילים כוח מופרז ולא מוצדק כלפי חרדים, פרסם ארגון "בצלם אלוקים", הנאבק בתופעה, סרטון שבו נראית מקהלת ילדים מבצעת שיר מחאה סאטירי בעניין, על בסיס השיר "אלף בית" של נעמי שמר.
2 צפייה בגלריה
הילדים החרדים בשיר המחאה
הילדים החרדים בשיר המחאה
ילדים חרדים בשיר המחאה
(צילום: רוזנבאום תקשורת)
כך, למשל, במקום אוהל, מסמנת האות א' את זעקת הכאב "איה", וב' מצביע על "בואש", החומר המסריח המותז על משתתפי הפגנות המחאה. כמו בשיר המקורי, גם כאן ד' זו דלת – אבל של תא המעצר, ה'-ו' הן הדר וורד ש"משכו לי בפאות", וס' – ספריי של גז לעין. בהמשך שרים הילדים: "יש עלינו מטרה... מי עוצר את המשטרה... לא רוצים לשתוק יותר, רוצים ועדת חקירה".
בסיום הקליפ מזמין הארגון את הצופים לשלוח תיעודים ועדויות של אלימות משטרתית, תוך התחייבות שהחומרים ייבדקו על ידי המחלקה המשפטית, כדי לשקול הגשת תלונות במח"ש נגד שוטרים שפעלו בניגוד לחוק.

"נגרום להם לחשוב לפני שהם מרימים יד"

הקמפיין החל לפני כמה ימים, כאשר משאית ענקית מטעם יוזמי המחאה – ארגון חדש שהוקם למטרה זו – נסעה בערים ירושלים, בני ברק ותל אביב, ועליה מסכי LED שבהם הוקרנו אירועי אלימות קשים מהתקופה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
עמיתים בין חרדים למשטרה באשדוד
עמיתים בין חרדים למשטרה באשדוד
(צילום: אבי רוקח)
בארגון "בצלם אלוקים" אמרו: "אנחנו ממשיכים בפעילותנו החשובה לחשיפת האלימות שרבים מהאוכלוסייה החרדית חווים, גם בקרב הציבור הרחב, זאת מתוך אמונה שבאמצעות יצירת מנגנון מסודר לדיווח על אותם מקרים, נגרום לשוטרים סוררים לחשוב כמה פעמים לפני שהם מרימים את ידם על חרדים ובכלל".
"חשוב לנו להדגיש: רוב-רובה המוחלט של משטרת ישראל הם אנשים טובים וראויים, שפועלים להגן עלינו", הבהירו בארגון. "חבל לנו שקומץ קטן ואלים הורס את השם הטוב של כולם, ואין לנו ספק שזה גם האינטרס של משטרת ישראל עצמה לפעול לעצירת השוטרים האלימים".