זינוק של כ-40% במספר העולים החדשים מבריטניה נרשם מתחילת השנה, למרות המלחמה ברצועת עזה. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (א') ביריד עלייה שהתקיים בלונדון.
בין העולים החדשים מבריטניה: משפחות צעירות עם ילדים, צעירות וצעירים שרוצים לעלות ארצה דווקא בזמן המלחמה, ובני הגיל השלישי. נוסף על כך, נרשם גידול בביקוש לעלייה ובמספר תיקי העלייה שנפתחו על ידי מתעניינים מבריטניה מאז פרצה המלחמה.
2 צפייה בגלריה
ירידה הקליטה בבריטניה
ירידה הקליטה בבריטניה
ירידה העלייה בבריטניה
ביריד בלונדון השתתפו שר העלייה והקליטה אופיר סופר, שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי וסמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר. ליריד הגיעו גם מאות מחברי הקהילה היהודית בבריטניה, שבאו לשמוע על אפשרויות העלייה והקליטה בישראל, ולקבל מידע מנציגים ישראלים במגוון תחומים.
ליריד העלייה הגיעו מישראל גם הוריו של סמל נתנאל יאנג ז"ל, שעלה לישראל לבדו לפני כשנתיים ונפל בתחילת מלחמת "חרבות ברזל". הוריו, שונטל וניקי, שעלו בעצמם לאחר נפילת בנם ובעקבותיו, שוחחו עם חברי הקהילה היהודית בבריטניה וסיפרו על ההחלטה שלהם לעלות לישראל דווקא עכשיו.
השר סופר אמר ביריד: "בעקבות מלחמת חרבות ברזל אנו רואים עלייה גוברת בהתעניינות לעלייה לישראל, ולראשונה זה חמש שנים קיימנו יריד עלייה גדול בלונדון. שמחתי לפגוש יהודים רבים החפצים בעלייה למדינת ישראל מתוך סולידריות ורצון להביע תמיכה במדינה בעת המלחמה".
2 צפייה בגלריה
השר סופר (ראשון מימין) והשגרירה חוטובלי (שנייה משמאל) בירידה בלונדון
השר סופר (ראשון מימין) והשגרירה חוטובלי (שנייה משמאל) בירידה בלונדון
השר סופר (ראשון מימין) והשגרירה חוטובלי (שנייה משמאל) עם הוריו של סמל נתנאל יאנג ז"ל שנפל במלחמה (במרכז התמונה)
על אופי הקליטה, הרחיב השר סופר: "אנחנו פועלים כדי לעודד עלייה ולקלוט את העולים הפוטנציאליים בצורה הטובה ביותר על ידי תוכניות ללימוד עברית, סיוע משמעותי בשכר דירה בנגב ובגליל, השמה בתעסוקה ותוכניות מותאמות ומונגשות לסטודנטים. אני מאמין כי עלייה גדולה תביא לצמיחה והתחדשות ותיתן רוח גבית לעם ישראל באמונה בצדקת דרכו".
יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל' דורון אלמוג, התייחס לעלייה, ולא רק מבריטניה: "הסולידריות והאהבה לישראל היא הדחף המרכזי לעליית יהודי אנגליה, שממשיכים להביע את דאגתם וגאוותם במדינת ישראל בימים קשים אלו. כמו בבריטניה, גם במדינות נוספות ברחבי העולם אנחנו רואים גידול בפתיחת תיקי עלייה. עלינו לקבל את העולים החדשים בחיבוק גדול, לאפשר להם להשתלב בישראל ולהתאקלם בה בהצלחה גם בתקופה מאתגרת זו".