מוקיעים את סרבני הגט: בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע החליט לפרסם את שמו ותמונתו של יצחק ששון, תושב דימונה, המסרב זה שלוש שנים לגרש את אשתו מ'. הדיינים התירו לאישה לביישו ב"שיימינג" וקראו לציבור להחרימו, על מנת להגביר את הלחץ עליו - בתקווה שיסכים לשחררה מהנישואים הכושלים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בני הזוג היו נשואים 21 שנים ולהם שבעה ילדים. מ' הגישה תביעת גירושין נגד יצחק כבר ב-2017, אך הוא טען כל העת כי הוא מעוניין ב"שלום בית". הדיינים - ראש ההרכב, הרב אהרן דרשביץ, והרבנים עובדיה חפץ יעקב ואברהם צבי גאופטמן - השתכנעו כי אין כל סיכוי לשקם את הזוגיות בין השניים, ולפני כשנה, לאחר סחבת ארוכה מצד הבעל, קבעו כי הוא חייב לגרש את אשתו "באופן מיידי".
יצחק עמד בסירובו, והצהיר בפני בית הדין כי הוא מתעקש שלא לתת למ' את הגט המיוחל. בעקבות כך ביקשה האישה להטיל עליו הגבלות שונות – והדיינים נעתרו. בהחלטות שפרסמו בשבועות שלאחר מכן הם מימשו את סמכותם השיפוטית כאשר הגבילו את חשבון הבנק שלו ואסרו את יציאתו מן הארץ, אחזקה של רישיון נהיגה, עבודה במשרה על פי דין או בגוף מבוקר, עיסוק במקצוע המוסדר על פי דין והפעלת עסק הטעון רישוי או היתר.
1 צפייה בגלריה
סרבן גט יצחק ששון
סרבן גט יצחק ששון
סרבן הגט, יצחק ששון
בנוסף קבעו בהחלטה שפורסמה אמש (יום א'), כי מאחר שששון "מפר את החלטות בית הדין ברגל גסה וממשיך לעגן את אשתו ואת עצמו", הם מתירים לפרסם את שמו ואת תמונתו ברבים, "בכל אמצעי", על מנת להביאו לביצוע פסק הדין. כן ביקשו להביא את ההחלטה לידיעת רבני דימונה. בעקבות כך פוטר הסרבן מעבודתו כמשגיח כשרות של המועצה הדתית בעיר.

חרם מוחלט - כלכלי, דתי וחברתי

עוד כתבו הדיינים כי מאחר ש"כל הניסיונות והדיבורים לשכנע את הבעל לא נשאו פרי", הם מפעילים נגדו את הדין הדתי ולפיו יש חובה הלכתית לנהוג בו "הרחקות דרבנו תם" כדלהלן: "על כל איש ואישה מישראל, וכל הנלווים אליהם, שלא לשאת ולתת עמו, הן במסחר הן בכל משא ומתן של ממון, ושלא לארחו ולהאכילו ולהשקותו, ושלא לבקרו בחוליו, ושלא להושיבו בבית הכנסת, וכל שכן שלא להעלותו לתורה, ושלא לאפשר לו לומר קדיש, וכל שכן שלא לתת לו לעבור לפני התיבה, ושלא לשאול בשלומו, ושלא לחלוק לו כבוד כלל, עד אשר יחזור בו מקשיות ערפו וישמע לקול מורים, וייתן גט כריתות לאשתו כדת משה וישראל ולשחררה מעגינותה".
בעקבות ההחלטה המתירה את השיימינג ליצחק, חשפה מ' גם את עצמה כמסורבת הגט, כאשר פרסמה ברשתות החברתיות את שמו ותמונתו של בן זוגה לשעבר. "אני מייחלת לזכות לחופש שלי", כתבה. "בית הדין בא ואומר: זה האיש, זו תמונתו, ויש כאן כעת קריאה לציבור לעזור לי כאישה שמבקשת לצאת לחופשי בכך שתוקיעו אותו, כפי שראוי לסרבן גט".
מ' הוסיפה: "יש כאן מסר חזק וברור כלפי סרבני גט. אנא הפיצו את תמונתו ושמו ברבים, אולי זה מה שיביא אותו להוציא אותי לחופשי".