שר התפוצות עמיחי שיקלי אומר בריאיון לסוכנות הידיעות היהודית JNS לגבי המחאה נגד המהפכה המשפטית בישראל כי "מעל פני השטח הוויכוח הוא ביבי-לא ביבי, הממשלה הזאת או לא הממשלה הזאת, אבל זה ערפל מוחלט. המחאה היא בין הזהות הישראלית לזהות היהודית. ככל שאתה חילוני יותר ככה אתה יותר קרוב לליבה של המחאה".
1 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי. "האופוזיציה מובילה מרד נגד ממשלה חוקית"
(צילום: יואב דודקביץ)
לדבריו, האופוזיציה מובילה מרד נגד הממשלה החוקית ולא מחאה פוליטית. "הם רוצים לראות כאוס כדי להפיל את הממשלה, ולא משנה מה ההשלכות והתוצאות. אני מדבר על לפיד ועל אהוד ברק, אני לא מדבר על האזרח הממוצע שהולך עם דגל ישראל ומודאג מהרפורמה. זה לחלוטין לגיטימי, אנחנו דמוקרטיה, אני שמח שאנשים יכולים למחות ולהביע את דעתם, זה מושלם".

שר התפוצות, שבאמתחתו כמה וכמה התבטאויות שעוררו בעבר סערה, אמר עוד בריאיון: "אנחנו לא יהודי העולם, אנחנו מכאן, מיהודה, מירושלים, מהר המוריה, משילה, מחברון – תשלימו עם זה. יש ביהדות רק אמת אחת, ורק עם אמת יש טוב ורע. רק עם אמת יש חיים מוסרים. הרעיון הפרוגרסיבי שאין אמת והכול יחסי ואנחנו רק חיות מאוד-מאוד מתקדמות – אם אתה יהודי אתה לעולם לא תסכים עם הרעיון הזה, שאנחנו רק חיות מתקדמות".
בריאיון, שנערך לפני המערכה הנוכחית בין ישראל לעזה, השר אמר שהאיום הגדול ביותר על היהודים אינו טילים, אלא התבוללות. הוא גם חזר על הדברים שאמר בעבר שיהודים צריכים לשמור שבת וללמוד תורה. "יהדות מעולם לא הייתה רלוונטית יותר מהיום", אמר.